Jump to content

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

stämmer bra det bor på hemmanet,var hos en kille som förmodligen ska lacka om min bil(samma färg Winter Blue)

Vad har du för Ford

Tja, Ford är väl "pappa" i familjen i alla fall :wink:

Jag har en Mercury Cougar XR7 -72 med 351c 2V.

Hyggligt bruksskick men lite garagestuk på lacken vilken för övrigt är vit, men jag jobbar på det.

Har haft den sedan -98 och det blir väl lite fixat från år till år.

Tanken är väl inte (ännu, i alla fall) någon lyxrenovering utan att kunna ha en kul bil till vettig penning.

Bor f.ö. i Nyland så vi lär väl kanske se varandra nåt i sommar.

Brukar åka en del med en kompis från Bommen som har en grön -69:a mussecabbe. (uppbyggd från vrak 96/97)

\\Hasse

Det kan du ge dig på.....

Har redan ställt på, måste ju hinna värma spisen lite innan sista April.

Har alltid haft det datumet som deadline för att komma igång.

Kan tänkas att det blir ett mindre stillestånd eftersom jag funderar på att byta kam & förgasare. Inte SÅ kul med 2-portare och en kam som verkar vara avpassad för en A-traktor (164 hästar på 5.8 liter, inget våldsamt effektuttag direkt)

Väl mött på vägarna i sommar 8)

//Hasse

Det kan du ge dig på.....

Har redan ställt på, måste ju hinna värma spisen lite innan sista April.

Har alltid haft det datumet som deadline för att komma igång.

Kan tänkas att det blir ett mindre stillestånd eftersom jag funderar på att byta kam & förgasare. Inte SÅ kul med 2-portare och en kam som verkar vara avpassad för en A-traktor (164 hästar på 5.8 liter, inget våldsamt effektuttag direkt)

Väl mött på vägarna i sommar 8)

//Hasse

Bha 164 ynka kusar? Va har dom gjort med din motor igentligen? Så fattig på hk skall den ju inte vara med den motorn även fasten de bara är 2port?

Jodå, tyvärr hittade dom på den märkliga idén 1972.

Det var ju oljekrisen som spökade då, och det ryktas om att den motorn ska klara sig på oktantal på rena öststatsnivåer samt att den i gott skick skall kunna gå på 1.1 till 1.2 liter/mil. (det gör inte min i alla fall, men kanske högerdojjan är lite för stor :wink: )

Nästa steg uppåt -72 var 264 kusar och såvitt jag vet är det i stort sett bara förgasare & kam samt ev. offset på kamdrivningen som skiljer.

Därav mina funderingar på en billig uppgradering.

Om någon vet mera om skillnaderna på dessa motorer så tar jag tacksamt emot den info:n.

Låter väl lite skojigare med 264 i.st.f. 164 va ?

(Men den mullrar gott i alla fall...)

//Hasse

Ah!

Ännu en förnuftig Sundsvallsbo! 8) Väl mött på vägarna. För du skall väl köra med den i sommar ?! :shock:

/Fredde

Tjena Fredde, tycker även att jag sett din bil i Bergafjärden för ett par år sen, är det längesedan du köpte den?

//Hasse

Tjena Fredde, tycker även att jag sett din bil i Bergafjärden för ett par år sen, är det längesedan du köpte den?

//Hasse

Det stämmer.

Men det var inte jag som hade bilen då. Den blev såld till Östersund (tror jag) och därefter Skåne. Det var i Skåne jag var och hämtade den. Blev en liten omväg. Kunde ju köpt den av killen i Essvik när han hade den till salu, :shock: men fick "kalla fötter" pga av kapitalbrist :oops:

Håller för närvarande på med renovering av motorn (slitdelar), framvagnen och motorrummet. Snart färdig för jag vill ut och glassa i sommar :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...