Jump to content

Köpråd Mustang GT 1995


Janne Vikman

Recommended Posts

(redigerad)
8 timmar sedan, Janne Vikman said:

Jag är inne på att köpa en Mustang GT från 1995.

jag behöver tips och råd på var man bör titta på lite extra?

 

 

En 25år gammal bil har naturligt en del nedbrytning av det mesta.
Basic i sin konstruktion och rätt robust är dom och rätt fria från krånglande elektronik.

Svaghet jag sett på dessa är framvagn/styrning och dess leder blir snabbt dåliga....Verkar veka och en hel del plast...  Men inga konstigheter alls det är bara byta ut.
Kolla stötdämparna dom börjar kissa på sig vid den här åldern.

El kontroller är också sånt man får räkna med byta ut vissa så testa alla knappar för Ford har valt en väldigt dålig kvalitet på dessa
Har den elstol testa den fungerar och är elmotorn/kontroller kass så är det väldigt dyrt att byta

Inredningen är kanske svårt/dyrt köpa nytt och tyvärr även här dålig kvalitet som det mesta US bil från denna tid.
Stolar och dörrsidor brukar vara väldigt nedgånget.

Maskin/drivlina är nog det bästa på bilen men 25år är som sagt rätt nedbrytande!
Höll på med en 98a och skulle dra ur en vakuum slang och den bara pulveriserades i handen...Fick byta varenda slang i hela motorn för gummit hade passerat bäst före datum
En välfylld servicebok skulle jag också gilla!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Köp en som är välskött och känns bra att köra, även om just den bilen kostar lite extra. En billigare bil med några småfel som är billigare i inköp är oftast inte skött så väl och det kan dölja sig mer fel än man tror. Blir oftast dyrare i slutändan 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...