jocke4u August 3, 2019 Report August 3, 2019 Hej, Funderar på vilket motorfäste jag ska använda, t.ex.Prothane Motor Mounts 6-503 kostar ju mycket mer än Summit Racing® Engine Run Stand Mount Kits SUM-ERSBK3. Misstänker att Prothane är en del hårdare och minskar motorrörelsen. Är det någon som har testat denna? Bra/dålig, värd priset etc.. / Joacim Citera
JanneJ August 3, 2019 Report August 3, 2019 Jag har kört med semisolida motorfästen i flera bilar dock ej mustang. Just nu har jag det i min Porsche 944 S2 som nästan enbart används för bankörning. Ångrar mig varje gång jag startar bilen, allt rister och vibrerar hela tiden, visst, det blir bättre på bana när drivlinan sitter på plats men annars är det bara negativt, funderar allvarligt på att byta tillbaka till original. Är bilen en dedikerad rejsbil så ok, annars tänk en gång till om du är villig att offra komforten. 1 Citera
jocke4u August 3, 2019 Author Report August 3, 2019 @JanneJ Tack för dina synpunkter/erfarenheter. Bilen är en GT40 som jag precis har börjat bygga - visst kommer den gå lite på bana men mestadels på gata. Kanske lika bra att köra på "original" eller Summit's gummivariant och byta till hårdare senare om det visar sig att det rör sig för mycket. Citera
Tbird August 3, 2019 Report August 3, 2019 Kör man endast gata och bankörning så tycker jag att gummi fästen räcker. Då man inte stressar så mycket. Helt annat är det om man kör dragracing, då måste man ha så stumt som möjligt. 1 Citera
jocke4u September 12, 2019 Author Report September 12, 2019 Då är motorn på väg från USA - en BluePrint Ford 347. Så kollar på motorfäste igen - skulle kunna tänka mig detta Summit Racing SUM-ERSBK3 - Summit Racing® Engine Run Stand Mount Kits men har inget mer på köpe-listan så frakten blir mer än fästet. Vilka andra web-shoppar är att rekommendera? EU, SE... Citera
Recommended Posts