Jump to content

Recommended Posts

Jag har kört med semisolida motorfästen i flera bilar dock ej mustang. Just nu har jag det i min Porsche 944 S2 som nästan enbart används för bankörning.

Ångrar mig varje gång jag startar bilen, allt rister och vibrerar hela tiden, visst, det blir bättre på bana när drivlinan sitter på plats men annars är det bara negativt, funderar allvarligt på att byta tillbaka till original.

Är bilen en dedikerad rejsbil så ok, annars tänk en gång till om du är villig att offra komforten.

  • Like 1

@JanneJ Tack för dina synpunkter/erfarenheter. Bilen är en GT40 som jag precis har börjat bygga - visst kommer den gå lite på bana men mestadels på gata. Kanske lika bra att köra på "original" eller Summit's gummivariant och byta till hårdare senare om det visar sig att det rör sig för mycket.

Kör man endast gata och bankörning så tycker jag att gummi fästen räcker.

Då man inte stressar så mycket.

Helt annat är det om man kör dragracing, då måste man ha så stumt som möjligt.

  • Like 1
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...