Jump to content

Svar på Censur!!!


Magnus cmc1179

Recommended Posts

Om det är han som tagit bort det, så är det väl det som är hans uppgift som vald "hövding" med vårt mandat, vill du ändra på det så får du väl gå in istyrelsen och jobba ideellt som dom som sitter i styrelsen gör för att vi ska ha en bra klubb med en seriös site, förövrigt så fick 2Q4Y ett bud men "då kom han på" att han nog skulle vänta lite till.

Jag föredrar att göra raka affärer här, där både säljare och köpare blir nöjda vill man vinstmaximera så finns E-Bay ett musklick bort

PS Det finns tillräckligt många lekstugesiter där ingen är seriös och vågar stå med sina riktiga jag, hoppas det här inte blir en till DS

Med vänlig ilsk hälsning :wink:

Magnus Forsman Sthlm CMC 1179

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det glädjer mig när det syns på folk vad dom håller på

med och att det även finns förväntningar. :P

Ser ut som en riktig entusiast som nyss blivit bortkopplad

från verkligheten en stund :wink: .

Link to comment
Share on other sites

För att återkomma till vad tråden handlade om från början...

Om man från början hade satt upp riktlinjer på vad profilen ska innehålla så hade vi sluppit problemet med anonyma skribenter, främst på marknadssidorna. Många andra forum kräver bla. ett fullständigt namn i profilen för att man ska bli godkänd som användare.

En annan grej som jag reagerat på (kanske är ensam om det?) är att vissa köp/sälj-inlägg med ofullständiga uppgifter får ligga kvar men andra försvinner på några minuter. Reglerna borde väl vara lika för alla?

Link to comment
Share on other sites

För att återkomma till vad tråden handlade om från början...

Om man från början hade satt upp riktlinjer på vad profilen ska innehålla så hade vi sluppit problemet med anonyma skribenter, främst på marknadssidorna. Många andra forum kräver bla. ett fullständigt namn i profilen för att man ska bli godkänd som användare.

En annan grej som jag reagerat på (kanske är ensam om det?) är att vissa köp/sälj-inlägg med ofullständiga uppgifter får ligga kvar men andra försvinner på några minuter. Reglerna borde väl vara lika för alla?

Dom annonser jag sett varit okompletta har tagits bort, och antar att det inte är så skoj att gå igenom alla annonser.

Men en sak som är helt meningslös, det är kravet att ha en giltigt E-post adress..

ge mig ett skäl så kanske jag ändrar åsikt...

Har man bara hotmail/yahoo så är det bara att be få PM skickat...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Jag har lite frågor angående marknads annonseringen. Var ska man skriva allt det där som är röd markerat, i annonsen eller under profilen eller kanske både och?

Varför går det inte bra med en hotmail adress? Den funkar väll lika bra som alla andra email adresser? Det är den enda emailen ja har.

mike

Link to comment
Share on other sites

Nehe får man inte ens skriva h0tmail med vanliga bokstäver utan att det ska censueras till ett x. Vad är det som händer????? :shock:

mike

Nope det går inte, dom orden har censurerats, finns säkert ngn förklaring till varför det är så..

Men gör som jag har gjort tidigare... eftersom jag har en Yah00-adress.

Be att dom skicka PM för kontakt eller (ringa)

det är ju inte obligatoriskt att ange en mailadress...

Link to comment
Share on other sites

Detta har varit upp tidigare ang. anonseringar och det vi kom fram till då om jag inte missminner mig. Är att användar namnet var upp till var och en, men man får ju skriva ett litet medelande under inläggen, är det så svårt att skriva ett namn där. Och fullständigt namn och i annonsen tycker jag borde vara självklart för inte orkar man gå in och kolla profilen bara för att se vad folk heter...

Sen har det varit ett önske mål att folk skriver i vart ifrån dom är, det underlättar för alla när dom svarar på inlägg. Specielt då de letar efter firmor och dyligt

Link to comment
Share on other sites

...Är att användar namnet var upp till var och en, men man får ju skriva ett litet medelande under inläggen, är det så svårt att skriva ett namn där. Och fullständigt namn och i annonsen tycker jag borde vara självklart för inte orkar man gå in och kolla profilen bara för att se vad folk heter...

På tex www.rejsa.nu så är det fritt fram att använda alias om man vill men dom har som krav att NAMN ska stå i signaturen, alltså det som står längst ner i alla inlägg.

Kanske nåt att införa här, så slipper ju moderatorerna tjata på nästan alla som annonserar på marknadssidorna?

Link to comment
Share on other sites

...Är att användar namnet var upp till var och en, men man får ju skriva ett litet medelande under inläggen, är det så svårt att skriva ett namn där. Och fullständigt namn och i annonsen tycker jag borde vara självklart för inte orkar man gå in och kolla profilen bara för att se vad folk heter...

På tex www.rejsa.nu så är det fritt fram att använda alias om man vill men dom har som krav att NAMN ska stå i signaturen, alltså det som står längst ner i alla inlägg.

Kanske nåt att införa här, så slipper ju moderatorerna tjata på nästan alla som annonserar på marknadssidorna?

Är ofta på rejsa. Det är dock et problem med deras namn krav. Det har hänt att oseriösare användare helt enkelt hittar på ett namn att använda i signaturen... :roll:

En riktig e-post adress ÄR viktigt. Den går nämligen att spåra ifall det skulle vara nödvändigt. Likså har man som Admin/moderator tillgång till ip-nummer OCH kan se om flera användarid postat från samma ip och på det viset spåra användare.

Är chefmoderator på stcs-forum med ca 8800 reggade användare. Vi har haft problem med 3 (tre) oseriösa säljare/köpare, men med hjälp av tex ip & e-postadress kunna hitta dem. Ort är även ett krav i annonser.

Tyvärr har det alltid funnits och kommer alltid att finnas oseriösa personer på internet. :(

Link to comment
Share on other sites

Såhär står det i forum-reglerna på rejsa.nu om profilen:

"Om du vill vara anonym så har du kommit fel. Här måste du stå för vem du är och vad du skriver.

Om du inte heter något alltför vanligt så registrera dig helst med ditt fullständiga namn

(dvs hela namnet, både för och efternamn). Men det går även bra att registrera sig med

alias typ ("PelleP", "TurboJohan" osv...)

Om du inte registrerat dig med ditt fullständiga namn så måste du ha hela

ditt namn som signatur i alla dina inlägg. (Dvs, skriv in hela

ditt namn som signatur på sidan "Mina inställningar" så det blir automatiskt) "

Verkar ganska vettigt tycker jag iallafall.

Link to comment
Share on other sites

jag skulle inte ha något emot att vi krävde att det alltid finns komplett namn med i antingen signaturen eller nicket....

dett har på flera andra forum jag sitter på hjälpt mkt gällande smutskastning osv.. blir inte lika barnsligt... dock har inte detta forumet de problemen (än?) men det kan vara bra i förebyggande syften...

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Instämmer med tidigare inlägg.

Detta med att skriva sitt riktiga namn rätt

har VI tagit upp för mycket länge sedan,

anledningen är just det ni skriver. :shock:

Forumet blir mer städat och sansat när vi vet

vilka vi samtalar med. 8)

Att använd exempelvis namn och CMC nr är

perfekt för den som vill leta i klubbens medlems-

register, kanske för att få en närmare adress

eller liknande. :roll:

Vi kan ju alla rätta till detta med identiteten själv

genom att skriva ut den mera detaljerad i profilen.

Att ha ett användarnamn av något slag är därmed

inte förbjudet på något sätt.:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...