Hasse S September 1, 2019 Report September 1, 2019 Önskar tips på ljudisoleringsmatta som inte klistras Mustang 67 HT Citera
Thomas19 September 3, 2019 Report September 3, 2019 Är väl lumpfilt i så fall om du vill att den skall vara formbar. Användes alltid förr i bilar. Vill du ha tjockare isolering kan du ju lägga fler lager. Nackdelen är att den suger upp vatten och blir som en våt handduk. Svår att torka ut under mattan. Citera
Hasse S September 6, 2019 Author Report September 6, 2019 Tack ska kolla upp det Kanske bättre med matta man klistrar Har du något tips Citera
Thomas19 September 7, 2019 Report September 7, 2019 Nja, jag är ju inte expert på området men sån dämpmatta med silverfolie verkar vara mycket bra. Ljud- och värmeisolerande. Huruvida den är resistent mot fukt/vatten vet jag inte, men definitivt inte lika illa som lumpmattan. Verkar som att alla som gör en seriös renovering (och isolerar golvet) använder silverfolien (finns olika tillverkare). verktygsboden Sen finns det ju den tunnare och tätare bitumen isoleringen som brukar sitta strategiskt påklistrad som ljuddämpning. Den är nog mer mot vibrationer och "resonans" på större plåtytor. Biltema Citera
Per Berglund September 7, 2019 Report September 7, 2019 Dämpning ska klistras mot plåten annars blir det ingen dämpning. Det är plåten för över ljudet. Jag ska precis själv fylla hela min bil med detta. Bitumen med ett skikt med mjukt Neoprene https://ljudbyggaren.se/tillbehor-bilstereo/dampmaterial/gladen-aero-multi-dampmatta.php?fbclid=IwAR1nr-ScJSt5SXA-GgKwl5b_ngvbqVuaoIag8TgTdB1fS5d6TE4wjExBNJg Citera
Thomas302BOSS September 7, 2019 Report September 7, 2019 (redigerad) Jag la in BRL Silent coat 2mm i Bossen. Mycket enkelt att lägga. Klistrat och med bra resultat. Jag la bara på golvet. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts