Jump to content

Solfilm prisvärt Västerås


Darkis

Recommended Posts

On 2019-09-20 at 19:58, Tobbe1977 said:

Billigast vet jag inte, men det blir snyggare med tonade rutor. Jag tonade mina rutor, hela taket folierat och stripes på huven och baken, bård i framrutan, totalt 4500:-. 🙂

FB_IMG_1568581194112.jpg

Det var sjukt billigt , bor du i norrland 😅

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 2019-09-21 at 20:32, DarKIs said:

Det var sjukt billigt , bor du i norrland 😅

Nu har jag lämnat in för stripes på framrutan, hade helt glömt den biten sjukt snyggt, men jag tog en aning ljusare fram 20% och 30% på bak o sidorutona de små.

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, DarKIs said:

Nu har jag lämnat in för stripes på framrutan, hade helt glömt den biten sjukt snyggt, men jag tog en aning ljusare fram 20% och 30% på bak o sidorutona de små.

Ja vad säger man när jag trodde att firman ringde för att säga att bilen var klar för avhämtning så säger killen i luren att nån har backat på min bil. man kan bli så ledsen

IMG_0538.jpeg

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Nä grabben var kvar men För att komplicera det hela så hade han haft körkort i ett halvår . Och bilens ägare är hans bror. 
som jobbar hos den lokala billackfirma och plåt som finns på samma adress som vi befinner oss på😲och numera är bilen inbokad hos dem efter samtal med försäkringsbolaget . 
De hade visst denna lackfirma som en av rekomrnderade ställen att lämna bilen hos

Jag vet man kunde tro lite konspirationsteori 😜 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mustangmike said:

Tråkigt men lite kul story ändå,  "nån" har backat på ....blev en ren familjeaffär 🙂  

 

 

Slutade med att musse blir 70% omlackad ny framskärm och motorhuv och ny front går på försäkringsbolaget  sen får jag betala 12000 svarta pengar utöver det, delad 2 mån då är det bägge sidorna framskärm dörr bakskärm förrutom minus förarsidans framskärm (billigt eller? )

Men å andra sidan blir jag av med lite bulor dörruppslag och såna saker så bägge sidorna blir helt omlackade och a-bstolpe till c-stolpe asså inte taket bara sidorna där dörren slutar mot tak, har en 2 bulor däruppe, den första ägaren var en riktig raggare för bilen bär med sig en del defekter /skador

till och med framskärmen som blev påkörd nu har vart omlackad en gång i tiden. 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, DarKIs said:

Slutade med att musse blir 70% omlackad ny framskärm och motorhuv och ny front går på försäkringsbolaget  sen får jag betala 12000 svarta pengar utöver det, delad 2 mån då är det bägge sidorna framskärm dörr bakskärm förrutom minus förarsidans framskärm (billigt eller? )

Men å andra sidan blir jag av med lite bulor dörruppslag och såna saker så bägge sidorna blir helt omlackade och a-bstolpe till c-stolpe asså inte taket bara sidorna där dörren slutar mot tak, har en 2 bulor däruppe, den första ägaren var en riktig raggare för bilen bär med sig en del defekter /skador

till och med framskärmen som blev påkörd nu har vart omlackad en gång i tiden. 

Riktigt tråkigt att det hände, jag hade blivit helt tokig :D.

 

Jag hade aldrig lämnat in på lackjobb utan kvitto när det kommer till karossdelar. Vad gör du om det är nyansskillnader?

Ändrade %s av %s (%s)
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

49 minuter sedan, DarKIs said:

Då får de göra om det, tar inte emot bilen förren jag är nöjd och lackaren vet hur jävla petig jag är för han blev förvånnad att jag ville lacka så mycket mer än skadorna var 

Är lite det som är problemet om du inte får kvitto att du inte kan klaga 😛

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Så där nu kom US flag på posten idag och fick dem påmonterad av WrapMyCar samt stripes på framrutan.. mycket stilrent, kan säga att bilen skall in om 10dagar för skadan som blev sist  och då kommer det fixas bägge hela sidorna, vänstra tröskeln, motorhuv, fronten, a-stolpe till c-stolpe, ej taket, ej bakkofångarn,  ej bakluckan, men allt annat synligt blir nylackad

USflag kommer irån https://www.premiumautostyling.com

IMG_0569.thumb.jpeg.50f246e692bc1a1191ddbebdc92169c4.jpeg

 

Här uppe skall en bula fixas lackas, syns inte så nogrant på bilden.samt en liknande på andra sidan fast mer åt C-stolpen

IMG_0185.jpeg

 

Färgavikelse rinning från fabriken på passagerardörren 🙄

IMG_0494 2.jpeg

 

Dörruppslag på förardörren😞

IMG_0177.jpeg

 

Skador på tröskeln efter bälte eller klackar 😣

IMG_0526.jpeg

 

Fronten, vänstra framskärmen ,lamphuset, huven, skall bytas, lackas går på försäkringen🙂

IMG_0571.jpeg

 

Även denna skada skall åtgärdas på tröskeln🙄 man kan undra hur den första ägaren levt.😑

IMG_0180.jpeg

 

Här ser man tydligt hur hela lamphuset har blivit intryckt av påkörningen 😫

IMG_0572.jpeg

 

Nya stripen på plats killen som syns på bilden är ägaren till WrapMyCar mycket skicklig kille, har skills 😎 https://www.facebook.com/wrapmyca

IMG_0568 2.jpeg

 

snyggt med USflagga i en annan vinkel😍

IMG_0575.jpeg

 

Hoppas ni tycker om det ni ser och uppskattar lite uppdateringar .. vad som skall komma och ske!!🤗

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
3 timmar sedan, Tbird said:

Verkar vara en dam med stilett klackar som har haft ett förflutet med bilen.

Man skulle kunna tro det. Men jag vet att det är en man som har ägt bilen . Men som många säger så tror det är bilbältet, men får inte ihop det när bilbältet rullar ihop sig snabbt och klykan är långt upp i b-stolpen så måste det vara nåt annat .

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En lite uppdatering, bilen är fortfarande på lack och har nu bestämt att hela bilen blir omlackad är så rylsigt nojig med nyansskilland, fortsättning följer med bilder då bilen blir klar. sen skall den in på underedsbehandling o lackförsegling, det kan få väntas till nästa år då bilen skall vilas under vinter, har inte ens vintersulor till BOSS 😄 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

IMG_0830.thumb.jpeg.44b91964a5992913094f97a1a490ca11.jpegIMG_0829.thumb.jpeg.9c7043639db3fcebcb47c9eee6e6e1b1.jpegIMG_0828.thumb.jpeg.96ed4b720cdcb7e6e8f626c84a90cc39.jpegIMG_0826.thumb.jpeg.2b33165caddfa6fa7c8181f514cb9b6b.jpeg

Här var det tidigare 3 jack i karossen och det har de fixad skall bara lackas 😄 

IMG_0827.thumb.jpeg.aef4f6bca1141e23934d6f252cf2aa99.jpeg

Dörr upplslaget mitt i vecken på dörren är borta, så skönt, se längre upp i tråden!

 

 

 

 

 

 

 

Så där var ju ut till lackaren, med nya vingen https://www.ddesign.nu/product/ford-mustang-gt-15-vingextension-maxton-design och fick se att de

har påbörjat med lackningen, den har haft bilen nu i 30dagar men antar i mitt fall så tar dom min eftersom de blir klara med hela försäkringsärenden

 

810-cap1_ud_medium.jpg.dc75b52bf3e9778eb628d71a448c1cf0.jpg

 

IMG_0823.thumb.jpeg.f9102716b5d090d208439c920f373fb5.jpeg

IMG_0822.thumb.jpeg.f02a270a289556a14c0843c2b2104d6d.jpeg

Bulan eller ett veck är borta nu tror jag skall titta närmare senare..

IMG_0820.thumb.jpeg.a63eea4d70e615e1f17220e0182af4af.jpeg

Även bulan på nellan A-B stolpen direkt ovanför dörren verkar de ha fått bort. mer inspektion senare

 

IMG_0821.thumb.jpeg.8cc291f85d73bb5330bd43ed71cb270c.jpegIMG_0819.thumb.jpeg.06f96971bf904eea3a14e1a19b1e240b.jpeg

Framskärmen skall bytas ut därav den gamla sitter på. Den nya ligger o väntar på bli monterad samt motorhuven och fronten

 

IMG_0824.thumb.jpeg.2549bb78a900663cd5753d00f74e69b4.jpeg

Här om ni minns så var det slarvigt lackad från fabriken, se längre upp i tråden. Nu ser det mycket bättre ut!

 

IMG_0825.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
(redigerad)

uppdatering:

Bilen är nu färdig och även DITEC behandlad (underredsbehandlad) blev grymt med regskylten under istället, spom går o koppla loss

IMG_0915.thumb.jpeg.346673c89d1f52cc4e948fb586fde845.jpeg

IMG_0965.jpeg

 

INGEN nyansskillnad då hela bilen utvärtes blev omlackad så skönt... såg innan de hade bytt alla delar så var det som sagt nyansskillnad på gammla o nya. är nöjd att jag tog det beslutet

Svart 5.0 emblemet gjordes sig bra mot kromet. tror jag behåller det så... eller vad säger ni?

IMG_0966.jpeg

 

Vingen är mindre ögonfallande men duger alldeles utmärkt

IMG_0962.jpeg

IMG_0913.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Per Berglund said:

Jag noterade att stötfångaren redan har rätt kraftigt rostangrepp! 
Det var nog helt klart rätt beslut att behandla bilen för året runt bruk.

Skönt kunna använda sina leksaker när man har lust! 🙂

Nja jag ksall inte använda den i år, men ville ha den totalt klar utifall! dessa bilderna är från lackaren, men det tror jag du såg, DITEC blev det senare.. och hoppas de gjorde grundligt med sprutan...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...