Jump to content

Så kan man laga en Airbag


Corvette

Recommended Posts

1 hour ago, corvette said:

Inte lätt att se allt som är gjort med elsystemen av diverse oseriösa reparatörer

Här ett skräckexempel på en lagad airbag så att inga felkoder ges på att den är defekt

 

Lagad airbag.jpg

Opps, påminner lite om den eu konvertering av bakljusen som var gjord i min bil vid SJBn, fast på den du hittat ser lödningarna bra ut och egentligen är det en isolerings och informations/markeringsfråga så att man snabbt får info om ändringen.  

Nyfiken vilken airbag och syftet, kan ju varit för att någon kört bana och använt annan ratt och eller stolar, glömt eller struntat i att ändra tillbaka.

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Kreativt men väldigt oseriöst.

Tidigare var det vanligt att de oseriösa tog bort lampan för airbag, men det går inte idag då alla vet att den ska lysa några sekunder för att visa att airbag går igenom start up test.

Har använt mig av motstånd för att checka att all elektronik och kablar var Ok.

Detta för att säkerhetställa att inte mina "nya" airbags och säkerhetsbälten skulle lösa ut.

Tyvärr var det efter att svär dottern hade testat all utrustning för krocksäkerhet på min Grand Marquis.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, corvette said:

det är det gamla vanliga att spara stålar och blåsa köparen

sannolikheten att köparen upptäcker detta är minimal så länge han inte krockar, då blir konsekvenserna ödesdigra

Jösses stäm dom. ..avsiktligt och medvetet Indirekt vållande till annans död  💀

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...