Johan Olofsson January 21, 2005 Report January 21, 2005 Hej!Håller på att klä om sätena till min musse. har stött på ett problem, den gamla klädseln har stålpinnar? som löper längsmed klädseln som det har suttit hog rings runt, men det har inte den nya klädseln, så till frågan: ska man klippa ut dom stålpinnarna och sy in dom på den nya klädseln? Bifogar bild om jag förklarar dåligt Citera
Jorma T. Pagander cmc 234 January 21, 2005 Report January 21, 2005 HejKlipp ur dom och använd dom igen.Kan vara lite "knöligt" att få dit dommen det går med lite tålamod. Tyget ganska töjbart. Du behöver inte sy in dom.Mvh Jorma cmc 234 Citera
Ronnie S January 21, 2005 Report January 21, 2005 Jag har inte bytt klädsel på någon Mustang, men på flera andra amerikanare, och pinnarna brukar bara vara att dra ut ur kanalerna på den gamla klädseln och sedan skjuta in dom i kanalerna på den nya. Dom kan sitta fast lite i tyget pga att pinnarna har rostat, men prova i så fall att vrida runt dom med en tång så kanske dom släpper. Jag har heller aldrig sett att dom varit fastsydda. Citera
Pelle cmc 375 January 21, 2005 Report January 21, 2005 Jag tog svetstråd, ett tips om dom är dåliga.Pelle Citera
Johan Olofsson January 22, 2005 Author Report January 22, 2005 Tack för svaren och tipsen!Blev riktigt bra för att vara första gången tycker jag själv! Citera
mlindblom January 25, 2005 Report January 25, 2005 ser ju inte så tokigt ut!Vart köpte du nya tyget? skulle också behöva byta tyg på framstolarna... Citera
Johan Olofsson January 28, 2005 Author Report January 28, 2005 jag köpte den ifrån www.johnsmustang.com Citera
Fredde77 January 28, 2005 Report January 28, 2005 Tjena Johan,Trevligt att ha en mustang-partner i Sundsvall. Jobba på så syns vi till våren.... Citera
Recommended Posts