Målsman October 25, 2019 Report October 25, 2019 Jag är sugen på att få på lite moderna fälgar på min -65. Gärna typ krysseker och en bred polerad kant utåt. Ungefär 18” vore lagom. Provade att montera en fälg från en Skyline, 8x18 med ET 50, gick inte att svänga alls pga övre länkarmens utformning. Finns det något kul som passar originalframvagn eller är det bara att bita ihop och bygga om till mcPherson? Finns det i så fall något knep, typ plocka fjäderben och styrväxel från någon lämplig donatorbil? Lite mer styrvinkel hade ju inte skadat heller Citera
Per Berglund October 25, 2019 Report October 25, 2019 Finns hur mycket som helst till 65-66 för original upphängning det är bara att Googla Största problemet med breda fälgar är skärmen när du svänger skarpt..Det kommer ta i---.Mycket svårt just på 65 att få bred polerad kant alltså då det bygger utåt McPherson skulle inte hjälpa det blir andra utrymmesproblem Enda alternativet på 65an är att bredda skärmarna som är väldigt populärt att göra i USA Ringbrothers breddade varje skärm 25mm på översidan på 65an och ändå är det tajt Ett riktigt ekstremt bygge men man får inspiration 1 Citera
66musse October 25, 2019 Report October 25, 2019 Hej Målsman. Dessa finns i olika utföranden från US-mags. Passar fint på min 66:a och gör garanterat det på din 65:a ja kör 8x17 bak och 7x17 fram annars finns det massvis med andra fabrikat och utseende till våra bilar, som per skrev, bara att googla.. .. bla. ”Go trading” och ”classic wheels” har en del fina fälgar, även ”alven och Ingvarsson” och ”tyrelia” lycka till Citera
66musse October 25, 2019 Report October 25, 2019 Ett tillägg: Jag kör ET 0 både fram och bak. //Mattias Citera
Målsman October 25, 2019 Author Report October 25, 2019 Tack för infon! Otroligt ballt bygge Leno presenterar, inte riktigt greppbart som vanlig knegare Blir bilen spårkänslig med 0 i ET? Sjukt snygg bil för övrigt Citera
Per Berglund October 26, 2019 Report October 26, 2019 16 timmar sedan, Målsman said: Tack för infon! Otroligt ballt bygge Leno presenterar, inte riktigt greppbart som vanlig knegare Blir bilen spårkänslig med 0 i ET? Sjukt snygg bil för övrigt Spårkänsligheten sitter egentligen inte så mycket i däck och ET även om det påverkar Mustangens största problem är den usla geometrin på bärarmarna som Ford inte la ner en tanke på hur bilen uppför sig. Tanken var bara att den ska bara bära karossen och vara så billig som möjligt....Man ärvde allt från deras Falcon modell som bara handlade om kostnad Ingen ide kasta bort pengar på eget hemmabygge man inte vet vad resultatet ger..Det kommer bara bli fel! Global West gör rätt bärarmar som hjälper mot hålla bilen i kurs men även att svänga åt samma håll som du vrider ratten. Här beskriver de själva väldigt bra hur det fungerar....Hotshkis gör liknande system Nästa problem är styrningen som har ofantliga glapp i sig och pinsamt dålig konstruktion Inte heller någon ide att renovera om man tänkt sig lite prestanda utan det är bara byta ut rubbet. En kedja är inte bättre en den svagaste länken. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.