Jump to content

Strömlös bil hur återställer man larm mm?


Lindermedia

Recommended Posts

Min bil har stått ganska länge och nu är den strömlös . En 2016 cab manuell. 
Tog mig in i bilen med nyckelbladet,  men när jag sätter på laddaren ( Cteck) drar larmet igång och går ej stänga av . Batteriet är helt tomt så gick ej slå på tändningen .Kopplade loss batteripolen och låter den ladda nu . Men nu säger Ford det sitter ett backupbatteri till larmet som kanske måste kopplas loss .  Eller kommer allt bara funka som vanligt igen när batteriet är uppladdat? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Lindermedia said:

Min bil har stått ganska länge och nu är den strömlös . En 2016 cab manuell. 
Tog mig in i bilen med nyckelbladet,  men när jag sätter på laddaren ( Cteck) drar larmet igång och går ej stänga av . Batteriet är helt tomt så gick ej slå på tändningen .Kopplade loss batteripolen och låter den ladda nu . Men nu säger Ford det sitter ett backupbatteri till larmet som kanske måste kopplas loss .  Eller kommer allt bara funka som vanligt igen när batteriet är uppladdat? 

Hur länge har bilen stått strömlös?

Ladda batteriet med din ctek och koppla sen på batteripolerna. ( + kabel först, sen - kabel ) Om larmet tjuter igen, prova att stänga av det med fjärren alt slå på tändningen. I normala fall ska larmet inte höras när man kopplar in batteriet. 

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Lindermedia said:

Tack , det verkar fungera nu.

Bra. Om du ska låta bilen stå över vintern, koppla ur batteriet så det blir inte urladdat igen. Lämna gärna fönstret lite öppet i så fall. Det är svårare att stänga dörren om rutan är helt uppe och trycker mot gummilisten speciellt på cabbar. Rutan åker normalt ner en bit vid öppning och åker upp vid stängning. 

Link to comment
Share on other sites

Vill man kunna öppna med keyless, ha larm och batteri inkopplat över vintern när bilen är avställd, då behöver man ladda en gång i månaden. Efter ca två månader så tar batteriet slut om man inte laddar. Larm och elektronik drar ström även om man inte kör.

Link to comment
Share on other sites

plockar alltid av batteripolen nu när den står för vintern, men slår naturligtvis inte igen huven

För då blöir det lite strul som Robban skrev när inte rutan åker ner

Sen till våren på med polen och köra bara, inga problem

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, corvette said:

plockar alltid av batteripolen nu när den står för vintern, men slår naturligtvis inte igen huven

För då blöir det lite strul som Robban skrev när inte rutan åker ner

Sen till våren på med polen och köra bara, inga problem

Det går att öppna och stänga dörren på fastback modeller trots rutan åker inte ner men på cab är det svårare, har jag upptäckt.

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Robban1 said:

Det går att öppna och stänga dörren på fastback modeller trots rutan åker inte ner men på cab är det svårare, har jag upptäckt.

När du stänger hamnar rutan utanpå listen om du inte trycker rutan innåt samtidigt som du stänger dörren

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, corvette said:

När du stänger hamnar rutan utanpå listen om du inte trycker rutan innåt samtidigt som du stänger dörren

Det behövde jag aldrig göra med tidigare mustanger. Rutan hamnade inte utanpå listen. Nu måste jag sänka rutan något innan jag bryter strömmen för annars kan jag inte stänga dörren. 

Link to comment
Share on other sites

 

11 minuter sedan, Robban1 said:

Det behövde jag aldrig göra med tidigare mustanger. Rutan hamnade inte utanpå listen. Nu måste jag sänka rutan något innan jag bryter strömmen för annars kan jag inte stänga dörren. 

Min hamnar ute på rutramen om jag inte trycker in rutan när jag stänger eller lägger på batteriet när jag skall i å ur den på vintern

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, corvette said:

 

Min hamnar ute på rutramen om jag inte trycker in rutan när jag stänger eller lägger på batteriet när jag skall i å ur den på vintern

Okej, tydligen går det att öppna/stänga på vissa bilar men inte på övriga när de är strömlösa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...