Winston January 9, 2020 Report January 9, 2020 Hej! Ska byta ut röret som katalysatorn sitter på/i finns ju två olika rör X Eller H rör. Vad har ni för rör på era bilar och varför? Mvh Leon Citera
Winston January 9, 2020 Author Report January 9, 2020 5 minuter sedan, corvette said: Har kört X-pipa på alla mina Mussar okej, hur är ljudet från den jämfört med H pipa? lästa någonstans att den va lite vassare i tonen medans H pipan var lite mer dov och mullrig, kan det stämma? Citera
Corvette January 9, 2020 Report January 9, 2020 ja det stämmer det du skrivit, så de beror på vilken ton du vill ha på din Musse 1 Citera
Mustangmike January 9, 2020 Report January 9, 2020 Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders. Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret. H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp. 99% har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det. Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna 1 Citera
Winston January 9, 2020 Author Report January 9, 2020 32 minuter sedan, Mustangmike said: Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders. Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret. H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp. 99% har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det. Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna Så det är lite Ljud vs "körbarhet"? Hmm ljudet är ju lite mer lockande dock Men mer botten kraft skulle den ju inte må dåligt av Citera
Ricksson January 10, 2020 Report January 10, 2020 17 timmar sedan, Mustangmike said: Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders. Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret. H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp. 99% har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det. Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna håller inte alls med bytte bort mitt original system mot ett MBRP 3" STREET CATBACK EXHAUST - 409 STAINLESS STEEL samt monterade dit ford racing Xpipe. oj vilken skillnad.. bättre svar på gasen mer mellan register.. allt blev bara till det bättre ! har mest hållit på med hojar och h.pipe är ju bara för att fördela trycket i avgassystemet Xpipe gör att du får med sug utav pulserna i avgassystemet och då tömmer förbrännings rummet snabbare! 2 Citera
Mustangmike January 10, 2020 Report January 10, 2020 27 minuter sedan, Ricksson said: håller inte alls med bytte bort mitt original system mot ett MBRP 3" STREET CATBACK EXHAUST - 409 STAINLESS STEEL samt monterade dit ford racing Xpipe. oj vilken skillnad.. bättre svar på gasen mer mellan register.. allt blev bara till det bättre ! har mest hållit på med hojar och h.pipe är ju bara för att fördela trycket i avgassystemet Xpipe gör att du får med sug utav pulserna i avgassystemet och då tömmer förbrännings rummet snabbare! Nu gjorde ju du väldigt mycke mer än att bara bara bytte mellan H- och X- pipe och allt annat var oförändrat och identiskt. Det har för övrigt med fysikens lagar och att göra och är inget eget personligt tyckande Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.