Jump to content

Recommended Posts

5 minuter sedan, corvette said:

Har kört X-pipa på alla mina Mussar

okej, hur är ljudet från den jämfört med H pipa? lästa någonstans att den va lite vassare i tonen medans H pipan var lite mer dov och mullrig, kan det stämma?

Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders.

Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret.

H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp.

99%  har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det.

Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna 😉

• Thanks 1
32 minuter sedan, Mustangmike said:

Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders.

99%  har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det.

Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna 😉

Så det är lite Ljud vs "körbarhet"? 

Hmm ljudet är ju lite mer lockande dock

Men mer botten kraft skulle den ju inte må dåligt av 

17 timmar sedan, Mustangmike said:

håller inte alls med 

bytte bort mitt original system mot ett MBRP 3" STREET CATBACK EXHAUST - 409 STAINLESS STEEL

samt monterade dit ford racing Xpipe.

oj vilken skillnad..   bättre svar på gasen mer mellan register..

allt blev bara till det bättre !

har mest hållit på med hojar och h.pipe är ju bara för att fördela trycket i avgassystemet 

Xpipe gör att du får med sug utav pulserna i avgassystemet och då tömmer förbrännings rummet snabbare!

• Thanks 2
27 minuter sedan, Ricksson said:

håller inte alls med 

bytte bort mitt original system mot ett MBRP 3" STREET CATBACK EXHAUST - 409 STAINLESS STEEL

samt monterade dit ford racing Xpipe.

oj vilken skillnad..   bättre svar på gasen mer mellan register..

allt blev bara till det bättre !

har mest hållit på med hojar och h.pipe är ju bara för att fördela trycket i avgassystemet 

Xpipe gör att du får med sug utav pulserna i avgassystemet och då tömmer förbrännings rummet snabbare!

Nu gjorde ju du väldigt mycke mer än att bara bara bytte mellan H- och X- pipe  och allt annat var oförändrat och identiskt.

Det har för övrigt med fysikens lagar och att göra och är inget eget personligt tyckande 🙂