Jump to content

Tråden ALLA forum håller koll på!


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Det är jävligt konstig att man ska behöva ta till såna åtgärder för att få ha kvar sina grejer.Men vad gör man inte efter att upprepade gånger blivit utsatt för stöld

Men det är ju tur att de inte är som i usa där kan man tydligen stämma allt och alla på hur jävla mycke som helst.

Nää man skulle tillhöra den där moped klubben som det brukar stå i tidningarna om :wink: då får man nog ha grejerna i fred

Skämt och sido frågan är hur länge de kan hålla på tills alla tar till såna åtgärder som Saab ägaren?Vad händer efter det då ska det bli lagligt att gå runt med bössan hemma och skjuta på alla som försöker komma in på natten?Folk kommer ju att tröttna till slut.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag läst igenom hela tråden...Kort besrivning skulle vara

16 gör inbrott i en Saab utrustad med ett ganska extremt larm.

16 får panik eller så ont i öronen att han ligger kvar framför bilen när äger kommer ut.

Ägaren ser till att polisen hämtar 16 åringen.

ägaren får en anmälan på sig om kropps skada

16 får anmälan om bilinbrott

16åringens far och bror hotar ägaren

Ägaren flickvän filmar hotet.

Polisen undersöker ägaren bil.

Link to comment
Share on other sites

Det tog ett tag o läsa har inte orkat med och läsa allt men ganska mycket ändå.

Väldigt rolig läsning. Hoppas på att killen med saaben inte döms för något men det tror jag inte heller. Men 16 åringen, hans far o bror ser det inte ljust ut för.

Grym respons han har fått.

mike

Link to comment
Share on other sites

Lär bli mycket folk på den rättegången! Jag hoppas kunna ta mig dit bla.

Ang otrevlig ton blir det tyvärr så bakom skärmarna, små missförstånd blir stora och när många användare tolkar samma sak på olika sätt.

Vi moderatorer har valt att ännu inte göra några större ingrepp så intresset vart spåass stort och tvisterna rinner ofta ut i sanden.

Tragiskt att sådana åtgärder är nödvändiga men jag personligen funderar på att göra en liknande montering av siren i min Saab. Men att göra inbrott i en larmad bil är ju redan från början rätt omsmart...

Link to comment
Share on other sites

Har själv en polare som körde en Ford Granada 81:a som första bil

Han hade inbrott sju gånger på en månad!! :shock:

Dom snodde aldrig nånting utan det verkar som pundarna ville sova i bilen...

Han satte rakblad i handtaget....Och det var väldigt blodigt på dörren en morgon när han kom ut..

Det slutade med 5000kr i böter....För hans del...

Jag undrar fortfarande varför folk ska ha rätt att känna om andra folks bildörrar är låsta eller inte....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...