Jump to content

Featured Replies

comment_171321

drar du handbromsen och låser hjulen så ligger kolvarna mot, så det är inte det problemet.

2 krets? har du kopplat rätt krets till rätt uttag?

iofs om trummorna är för stora jfrt med backarna? men bromsbackarna är ganska stumma så det borde inte ge det resultatet....

man kan öka på radien på backarna med en hammare och ett smidesstäd.

 

  • 3 weeks later...
  • Author
comment_171597

Nu har jag även bytt trummor bak. Med tanke på att dessa var original.

min tanke var att dessa var för slitna men nu med nya är ALLT i bromssystemet nytt!

ändå tar pedalen typ 2cm från botten! Håller på att bli tokig detta är ju ingen raketforskning precis 😳 

min sista tanke är utväxlingen på min så tidiga bil 31/3 64. Inte samma pedal som senare.

Men vill ha ett tipps på det bästa man kan köpa när det gäller servo/huvudcylinder.

Skiter i kostnaden bara det blir bra! Det ska ju bara olja ut till hjulen 🙂

Måste ju gå att få till. Nästan som en nyare bil.

Ändrade %s av %s (%s)

comment_171648

Jag fick samma problem efter konvertering till servo på min -66:a, nu i vinter.

Problemet är att utväxlingen på servobromsar är annorlunda, man behöver ju mindre kraft och kortare pedalrörelse med servo. Se skillnaden på bilden.

Tänkte köpa en ny pedal, men priset var för högt.

Tog en bult och svarvade den till samma diameter och svetsade fast den en tum längre ned på pedalen.

Innan gick pedalen nästan i golvet, nu stannar den ungefär halvvägs.

Inkedpedal65_70-586x439_LI.thumb.jpg.09b2ada172a79e6765e56468e62f9149.jpg

calculating-power-pedal-ratio.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...