björn andersson March 21, 2020 Report March 21, 2020 Jag har justerat mina trummor bak så mycket det går och då tar pedalen lite högre . Det gjorde det på min. Sen har jag kört på grusväg när jag justerade balansen mellan skivorna och trummor då kan man lättare se om det låser på bakbromsarna. Citera
svanted March 23, 2020 Report March 23, 2020 om du justerar baktrummorna så att de låser fast hjulen, tar den längre upp då? Citera
Puttsnisse March 23, 2020 Author Report March 23, 2020 Ja om jag drar handbromsen så kommer den lite längre upp. Men backarna är ända ute vid trumman så det skrapar i lite. Det ända jag kan tänka mig i så fall är om trummorna är slitna eller omsvarvade så dom är lite för stora ???? Citera
svanted March 24, 2020 Report March 24, 2020 drar du handbromsen och låser hjulen så ligger kolvarna mot, så det är inte det problemet. 2 krets? har du kopplat rätt krets till rätt uttag? iofs om trummorna är för stora jfrt med backarna? men bromsbackarna är ganska stumma så det borde inte ge det resultatet.... man kan öka på radien på backarna med en hammare och ett smidesstäd. Citera
Puttsnisse April 8, 2020 Author Report April 8, 2020 (redigerad) Nu har jag även bytt trummor bak. Med tanke på att dessa var original. min tanke var att dessa var för slitna men nu med nya är ALLT i bromssystemet nytt! ändå tar pedalen typ 2cm från botten! Håller på att bli tokig detta är ju ingen raketforskning precis min sista tanke är utväxlingen på min så tidiga bil 31/3 64. Inte samma pedal som senare. Men vill ha ett tipps på det bästa man kan köpa när det gäller servo/huvudcylinder. Skiter i kostnaden bara det blir bra! Det ska ju bara olja ut till hjulen Måste ju gå att få till. Nästan som en nyare bil. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Puttsnisse April 8, 2020 Author Report April 8, 2020 Pedalen är helt slapp innan det tar sig då är den stum direkt. Citera
Thomas19 April 9, 2020 Report April 9, 2020 Kan det vara så att push rod;en är för kort eller inte utjusterad? Citera
Mist April 12, 2020 Report April 12, 2020 Jag fick samma problem efter konvertering till servo på min -66:a, nu i vinter. Problemet är att utväxlingen på servobromsar är annorlunda, man behöver ju mindre kraft och kortare pedalrörelse med servo. Se skillnaden på bilden. Tänkte köpa en ny pedal, men priset var för högt. Tog en bult och svarvade den till samma diameter och svetsade fast den en tum längre ned på pedalen. Innan gick pedalen nästan i golvet, nu stannar den ungefär halvvägs. Citera
Recommended Posts