Jump to content

Tips om verkstad i Stockholm som kan C4 växellåda


Carl-Peter

Recommended Posts

Jag har en läckande växellåda (C4) till min Mustang 65:a. Har prövat att byta packning till tråget 2 ggr och även bytt tråg men inget hjälper. Det läcker mycket så det behöver åtgärdas. Har någon nåt tips alternativt vet nån bra verkstad. Jag bor i Sollentuna.

Link to comment
Share on other sites

Nr 1 : Har du kollat så att tråget är rakt vid hålen? vanligt att bultarna dras för hårt och därmed gör anliggningsytan ojämn.

Nr 2: Är du säker på att det är tråget som läcker? vanligt att det läcker från växellänkaget som går in i lådan.

Nr 3 :Kan även läcka från oljepumpen innanför convertern och från packningarna vid servon ( 2st) .

 

 

Link to comment
Share on other sites

Troligen är det genomföringen till växellänkaget vid startspärren. Lite bökigt om du inte är van att meka då du måste öppna lådan. Men inget stort jobb. Men har du öppnat tråget 2 ggr borde du kunna göra det själv.

Om det bara läcker kring tråget kolla vilken tätmassa som funkar (typ silicontäning). Dubbla packningar brukar täta ojämnheter.
Studera videon så klarar du det. Det gjorde jag.

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Stort tack alla. Jag har bytt startspärren och satt dit ett nytt oljetråg för det andra var mycket riktigt ojämnt pga att bultarna var för hårt dragna. Troligen har jag påverkat tätningen när jag bytte startspärren. Jag börjar där så får vi se. Annars kontaktar jag Texas. Tack igen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 2020-03-23 at 16:43, Carl-Peter said:

Stort tack alla. Jag har bytt startspärren och satt dit ett nytt oljetråg för det andra var mycket riktigt ojämnt pga att bultarna var för hårt dragna. Troligen har jag påverkat tätningen när jag bytte startspärren. Jag börjar där så får vi se. Annars kontaktar jag Texas. Tack igen. 

Jag tror Texas har slutat. Kolla med JH automatlådor i Gröndal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...