Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Cheva satsar

Featured Replies

comment_13457

hmmmm så vår hårdaste konkurent Chevrolet satsar på Europa nu!

http://www.mychevrolet.info/se/

Visserligen bara "skitmodeller" i mina ögon men dom gör iallafall något!

Mer än vad man kan säga om farbror Fååååååård här i svedala!!!! :evil:

Fasen är det för GM-bilar? Förklädda Oplar och "Pockemon" bilar från Hong Kong???

comment_13461

Dessa modeller va väl lika roliga som att se målarfärg torka.

Frågade en Fordrepresentant på bilsalongen i Stockholm senast (Det året som retrobirden kom) varför de inte tog in mussen. Fick till svar att då var Ford tvungen att starta ett tredje skift på fabriken och det skulle de absolut inte göra för att lilla Svedala vill ha några bilar.

Det handlar väl om det finns någon inom Ford i Sverige som vill ta tag i det hela. De kanske tycker att mesiga Europafordar är bättre.

Va vet lilla jag.

Mvh Anders cmc559

comment_13465

Kan bara hålla med. Ford verkar inte ha fattat någonting...

Nä, svensken vill bara ha en Mondeo om han har familj och en Fiesta/Focus om man är singel...Det räcker väl så? :roll:

Inte ens pickisarna som de har i Australien med BOSS 290 motorer har jag sett här. Man tycker ju att de borde lyssna på sina kunder?

Jag hörde för ett tag sedan att svenskarna är det folk i Europa som i särklass prioriterar och har mest hästkrafter i sin bil.

Om nåt år borde man kunna se hur många Musse 05+ det har importerats. Vad blir det då för svar från Ford? Vi trodde inte intresset var så stort...

Hur är det med Corvette? Om jag skulle vilja köpa en C5 eller C6:a, säger Chevrolet också nej till ev. svenska kunder?

Fattas väl bara att man i Sverige av olika skäl inför ett totalförbud för import av bilar och hänvisar till de lokala åf. som finns.

comment_13467

Ja det finns säkert mycket som spelar in! Svårt att veta!

Jag anar att det är kanska mycket gamla feta arslen hos Ford som inte orkar eller har lust att göra nått nytt.

Ålder och risktagande brukar inte följa hand i hand.

Inte alltid så men hur som helst så har chefer hos Ford Sverige suttit på tok för länge men nu har en bytts ut vet jag! ;)

Klagomål direkt från Ford handlare om just Ford Sverige målar inte heller upp en positiv bild

Snack om "service organisation", "modell konkurans" och "smal målgrupp" är också kommentarer jag fått höra från Ford folk.

Jag anser att om man radar upp en massa orsaker till att inte göra något vågat så är man en riktig fegis och är mer rädd om sitt jobb än utveckling.

Det skulle inte förvåna mig heller om Ford Sverige har dålig feedback från Ford USA?

Har ingen aning men känsla får man ju eftersom man aldrig varken läser eller ser på TV om utalande från Ford USA

GM Cheferna från USA är väldigt aktiva här i Sverige!

Inte så konstig eftesom SAAB går så dåligt men jag har ändå en magkänsla om att GM är mer aktiva!

Men vad lilla jag? ;)

Vet inget om Corvette men visst finns den "plastbilen" hos SAAB??

Klintberg är jag nästan 100% på att dom säljer Corvette eller är det kundorder?

comment_13472

Den Australienaska pickisen "Holden" från GMH är väl bara en förklädd opel... en cool sådan. Med boss motorer och hästar så det räcker tror jag hade gått som smör i en varm panna... jag hade köpt en i alla fall...

Ford har ju en egen version också...

Men visst, det är ju ingen "familjebil" heller... men va fan jag är ju singel så!! Och det finns fler än jag.. :wink:

vh Niklas

comment_13473

Sen finns det ju ett flertal lokala bilhandlare som på eget bevåg importerar Mustangen, och det skulle dom aldrig göra om inte intresset fanns.

eller att handlarna skulle vara emot det.

Motorcentralen i E-Tuna, Forema bil I Norrköping/Örebro importerar in den.

Vi förstår ingenting, inte heller flera handlare (förmodar det då dom tar in den själva)

Fast å andra sidan så verkar Ford Sverige inte veta ett smack, för en tid sedan mailade jag en fråga om vad som skiljde mellan den Europeiska Ford Focus och den Amerikanska.

Fick till svar att det var helt olika modeller, vilket det inte är.

Nej en Mustang-karavan mot huvudkontoret!

;)

comment_13490
hmmmm så vår hårdaste konkurent Chevrolet satsar på Europa nu!

http://www.mychevrolet.info/se/

Visserligen bara "skitmodeller" i mina ögon men dom gör iallafall något!

Mer än vad man kan säga om farbror Fååååååård här i svedala!!!! :evil:

Fasen är det för GM-bilar? Förklädda Oplar och "Pockemon" bilar från Hong Kong???

Jag läste på WTCCs hemsida (tidigare ETCC) att Chevas europamodeller bara är KIA-bilar som bytt namn för att lyfta deras status lite. Cheva ska ju vara med och rejsa WTCC i just maskerade KIA. :shock:

comment_13510

Jag läste på WTCCs hemsida (tidigare ETCC) att Chevas europamodeller bara är KIA-bilar som bytt namn för att lyfta deras status lite. Cheva ska ju vara med och rejsa WTCC i just maskerade KIA. :shock:

Är du sjuk leffe??

Aaaa aaaahhh..KIA!!! ETCCHiiiii!!!

Det låter helt sjukt iallafall! :lol:

Ja det är sanslöst vad många modeller det finns överhuvudtaget.

Slutade för längesen hålla mig uppdaterad på nya bilar.

comment_13514

(hoppas du förstod skämtet) ;)

Ja inte ens i banracing är Ford aktiv! :(

Vad jag förstår så trappar Ford ner all racing?

Det är välll bara Rally,Cart & Formel dom jobbar hårt på?

Kanske inte så konstigt med tanke på hur ekonomin hos Ford har varit senaste åren!

Men vi här vet ju att "frälsaren" har kommit! ;)

comment_13732

Till och med Impalan sabbar de med hjälp av en saligt tokig blandning av Opel Vectra och Chrysler 300M.

Titta på:

http://www.chevrolet.com/impala06/

Som tur är så räddar GM Corvette ur Daewoo-idealet, som blir ett separat märke. Det får man väl tacka för

Men historien upprepar sig. Camaron..... och denna camaron ÄR giftig .....ligger på ritbordet igen. Om den kommer så kommer den 3 år efter Mustang-05an gjort succe....(1964-1967) (2005-2008)

/ Fredrik

comment_13733

Men historien upprepar sig. Camaron..... och denna camaron ÄR giftig .....ligger på ritbordet igen. Om den kommer så kommer den 3 år efter Mustang-05an gjort succe....(1964-1967) (2005-2008)

/ Fredrik

Ja den där var läcker!

Känns skönt att Ford ändå ligger lite före med flera conceptbilar och som sagt en redan färdig Mustang! :)

Vad jag "hört" så har GM ett problem med just nya Camaro och det är att GM ligger kvar med ett gamalt kontrakt med Canada att den måste tillverkas i Canada.

Den fabriken är ju nedlagd nu men om GM tar upp produktionen så måste det ske i Canada.

GM vill ju inte i det här läget bygga upp fabriken igen!

Nu vet jag inte om kontraktet har gått ut och GM kan fritt fram producera den i staterna?

Alternativt byta namn på kärran men det vore kanske knasigt.

comment_13735

En lyckträff designmässigt!

Som Mustangen väldigt mycket retro från tidigare 60-talare!

Personligen tycker jag den är aningen för kort.

Sen undrar jag om 2-sits verkligen är rätt?

GM har ju redan Corvette.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.