Jump to content

Stenskott på grund av Spacers


Darkis

Recommended Posts

(redigerad)

Hej jag har haft spacers ett tag och ställer en fråga till er som har spacers gärna 25mm har ni upptäckt stenskott som är på grund av det, jag har upptäckt att det har kommit en del fula och rispor av stenskott se de röda områden på bilden.

Vad har ni gjort åt det, lagt på stenskottfolie eller bytt däckmärke med annat däckmönster eller annat dylikt?

Värsta fall får man ta bort spacer och i min mening är det synd för det tillför bilen en elakare karaktär 😁

Skärmavbild 2020-05-26 kl. 09.08.01.png

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

34 minuter sedan, Darkis said:

Hej jag har haft spacers ett tag och ställer en fråga till er som har spacers gärna 25mm har ni upptäckt stenskott som är på grund av det, jag har upptäckt att det har kommit en del fula och rispor av stenskott se de röda områden på bilden.

Vad har ni gjort åt det, lagt på stenskottfolie eller bytt däckmärke med annat däckmönster eller annat dylikt?

Värsta fall får man ta bort spacer och i min mening är det synd för det tillför bilen en elakare karaktär 😁

Skärmavbild 2020-05-26 kl. 09.08.01.png

Det konstiga är att det är värst på förarsidan 🧐

Link to comment
Share on other sites

Om det är ett problem för dig så hade jag plockat bort spacers. Blir ju automatiskt mer stenskott när däcken kommer utanför skärmkanten. Byta däck kommer inte att hjälpa utan kommer ändå dra sten o smuts med sig.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör spacers MEN oxå helfolierad. Dock skulle det ju räcka med foliering på utsatta ställen, vilket skulle mitt val, för jag håller med om att uppsynen lyfter rejält med den bredare stancen 🙂

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Darkis said:

Hej jag har haft spacers ett tag och ställer en fråga till er som har spacers gärna 25mm har ni upptäckt stenskott som är på grund av det, jag har upptäckt att det har kommit en del fula och rispor av stenskott se de röda områden på bilden.

Vad har ni gjort åt det, lagt på stenskottfolie eller bytt däckmärke med annat däckmönster eller annat dylikt?

Värsta fall får man ta bort spacer och i min mening är det synd för det tillför bilen en elakare karaktär 😁

Skärmavbild 2020-05-26 kl. 09.08.01.png

Det finns ju en anledning till att skärmarna sitter där, och du får ju för tusan inte använda bilen,  då får du märken.

Appropå mest på förarsidan, har du inte funderat på att all du möter  kommer just på den sidan av bilen 😉

Kan hänga ihop på nåt vis, brukar även vara betydligt skitigare på förarsidan av samma anledning.

Köra är väldigt överskattat,  och även om man klantar sig och tappar nåt verktyg ibland så blir det betydligt färre märken i garaget 🙂

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jo nu var det så frågan lyder om jag borde ta bort spacern för att undvika samt därför frågar jag er ifall ni har upplevt onödigt mycket Stenskott på grund av spacern och vad man kan göra för att undvika det i framtiden 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Darkis said:

Jo nu var det så frågan lyder om jag borde ta bort spacern för att undvika samt därför frågar jag er ifall ni har upplevt onödigt mycket Stenskott på grund av spacern och vad man kan göra för att undvika det i framtiden 

Det har vi väl svarat på. 🤔

Stör du dig på stenskotten så ta bort spacern och tappa lite av det grymma stuket.

Eller ha kvar spacers och lev med stenskotten eller montera folie. 

Ett annat alternativ som gör den ännu grymmare är att montera skärmbreddare. Kan ju alltid vara ett alternativ. 

Link to comment
Share on other sites

Det lutar mot folie för det kommer bli mer stenskott ifrsmtiden ,och på denna korta tid efter en hell omlack så blir man lite ledsen i ögat, har haft andra bilmärken då det har stuckit ut  gummi utanför skärmkanten och knappt sett  spår av skador 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
(redigerad)

Ja nu är bilen inne på montering av stenskottsfoiliering  se bild, blir klart i morgon samt sen kommer nya däck o fälgar att monteras  blev Ferrada FR1

 

Unknown-1.jpeg.54ab70032a6951a8a0e2ac8033f2dbc0.jpeg

 

plus 

https://premiumautostyling.com/mustang-headlight-amber-delete-2015-2017/?fbclid=IwAR1w3eYdu84Vw6jQAMpPdEcjLxqL9HSK3eDAjwAEqFMKVM_7W4XtyIqzPiQ

kommer bli så fräckt när allt blir klart

 

 

 

Skärmavbild 2020-06-16 kl. 20.59.33.png

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...