HasseH July 12, 2020 Report July 12, 2020 Tjena! Jag har ett brytarlöst msd tändsystem med blaster 2 spole och får fram 12V på både plus och minus sidan på spolen med tändning på. 12V är draget från tändningslåset till plussidan på spolen. Ska det vara så eller är spolen defekt kanske? Citera
Per Berglund July 12, 2020 Report July 12, 2020 Ja strömmen går givetvis in på + och ut på minus eller vad är det för problem du har? Väldigt lätt mäta om spolen är OK...Har du multimeter mät resistansen över + - det bör vara någonstans 1.5 ohm om det är ok Hur är resterande kopplat? Citera
HasseH July 13, 2020 Author Report July 13, 2020 Jag ska testa att mäta, tack för infon. Motorn en nyrenoverad 302 från 71 har startats upp för första gången men den går rätt tungt och typ låter som att den motarbetar sig. Har kontrollerat övre dödläge och att fördelare står rätt men har inte lyckats få den att gå fint på tomgång hur jag än vrider fördelaren. Mvh Citera
Tungelsta HT-67 July 13, 2020 Report July 13, 2020 (redigerad) Vad det brytarlösa tändsystemet gör är att ge tändspolen jordning , + har du från tändningslåset . Så om du vrider på vevaxeln så fördelaren rör sig borde du kunna mäta när 12 V kommer och går . Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund July 13, 2020 Report July 13, 2020 (redigerad) 10 timmar sedan, HasseH said: Jag ska testa att mäta, tack för infon. Motorn en nyrenoverad 302 från 71 har startats upp för första gången men den går rätt tungt och typ låter som att den motarbetar sig. Har kontrollerat övre dödläge och att fördelare står rätt men har inte lyckats få den att gå fint på tomgång hur jag än vrider fördelaren. Mvh Nyrenoverad? Vad är gjort? Vilken typ av brytarlös tändning är det? Ändrade %s av %s (%s) Citera
jimmy Eklof July 14, 2020 Report July 14, 2020 Kolla så att kammen står rätt. Min var 6 grader fel och den hade samma fenomen som du beskriver. Citera
Recommended Posts