Gubbraggare July 19, 2020 Report July 19, 2020 Händer ofta efter ca en till två mils körning dock inte alla gånger jag är ute och kör. Misstänker ju något glapp i kabel eller en givare som håller på att ge upp, men hur hitta vilket hjul den tillhör? Byta en och sen flytta runt den nya till varningen förblir släckt, eller finns det enklare sätt? Citera
Peter Ramström July 20, 2020 Report July 20, 2020 Lagrar den inte felkod? Eller felkoden säger kanske inte position. Citera
Corvette July 31, 2020 Report July 31, 2020 tänk på att ABS ofta kräver en mer avancerad felkodsläsare, så du verkligen läser igenom att den tar ABS felkoder Citera
Gubbraggare August 2, 2020 Author Report August 2, 2020 (redigerad) On 2020-07-20 at 06:38, Peter Ramström said: Lagrar den inte felkod? Eller felkoden säger kanske inte position. Min Musse är ju en -94, läste detta på FORScans sida: "Supported vehicles: All Ford, Mazda, Lincoln, Mercury vehicles that can be addressed by supported adapters. It is 99% of models after 2000 and around 92% of models after 1996 (the year when OBD2 became a standart in USA). " Kommer den att funka på en -94? On 2020-07-31 at 10:14, Tbird said: Här är en billig lösning av felkodsläsare. Ändrade %s av %s (%s) X Citera
Tbird August 2, 2020 Report August 2, 2020 Tyvärr inte på en 1994 Mustang. Mustang var den sista inom Ford att övergå till OBDII. 1996 och framåt funkkar OBDII. Tidigare årsmodeller finns det tips och trix för att hitta fel på nätet. Citera
Gubbraggare August 7, 2020 Author Report August 7, 2020 On 2020-08-02 at 20:28, Tbird said: Tyvärr inte på en 1994 Mustang. Mustang var den sista inom Ford att övergå till OBDII. 1996 och framåt funkkar OBDII. Tidigare årsmodeller finns det tips och trix för att hitta fel på nätet. Det var ju ljusblått, beställde som vanligt utan att kolla noga... Nåja, jag har en nyare Ford och morsans bil är en Mazda, den funkar kanske till dem annars blir min företagsgranne glad... Citera
javelin70 September 30, 2020 Report September 30, 2020 Jag lyckades blinka ut felkoden på min -95:a när abs-lampan tändes efter uppstart på våren. På den var det en ventil till bakbromsarna i abs-enheten som hängt sej. Tydligen en ventil per frambroms och en gemensam för bakre. Behövde inte göra något åt det då ventilen tydligen släppte efter lite lite körning. Felet har inte kommit tillbaka. /Micke Citera
Björnski October 9, 2020 Report October 9, 2020 Hur lyckades du "blinka ut felkoden" ? Var sitter ventilerna som du beskriver? / Björnski Citera
javelin70 October 11, 2020 Report October 11, 2020 Det finns ett testuttag, sitter vid säkringsboxen. Man byglar ett par stift och slår på tändningen, sen är det bara att räkna blinkningarna på abs-lampan. Det är en tvåsiffrig kod. Sök lite på nätet så ska du kunna hitta listan på koder och hur du ska bygla. Jag hade skrivit ner men hittar det inte just nu. Jag hade felkod 26. /Micke Citera
Recommended Posts