Jump to content

Featured Replies

comment_13832

Tjena alla Visa människor!

Har fått tag i en kille som har ett par Dart-toppar i gjutjärn till en Windsor 351. Han e bara osäker på att det e just Dart-toppar.. dom har inga andra märkningar än "windsor", inga gjutnummer oså.. Det sitter 2,02/1,6 ventiler, 7/16"-stödbultar och dom måste va bra portade för dom har gett 515hk på en ostrokad Windsor i Gatversion (ingen gas).. Min fråga är nu om det finns några kännetecken på ett par riktiga Dart-toppar eller om det e några andra i gjutjärn.. eller i värsta fall orginal vilket inte e helt fel det heller om dom e schysst tillfixade.. Mig veterligen tillverkar bara Dart aftermarket trim-toppar i gjutjärn.. eller finns det fler??

  • 1 month later...
comment_15535

hej danzig annars har jag en fordmotorsport motor till salu byggd -97 med alu toppar ger mellan 362 till 385 hkr beroende på insug.knappt inkörd endast söndagar till kyrkan. Den blev över byggde en liten 418 med lite mer vrid i vinter men vad jag först'åt skall du bygga med respirator men frågan är kommer du upp i ca 726 nm med den det var vad fick ut med dator körning av min lilla motor och det är vid 4500 rpm och taget i under kant hkr talar jag inte om för de e ointressant thi hi 8)8)8)8)

  • 4 weeks later...
  • Author
comment_16521

Det va Dart-toppar o jag köpte dom! Å tack Andrew men jag måste nog lära mig att bygga en egen motor o lära mig av alla misstag... :?

Matteponken! Det där såg ju intressant ut som din bild visade! Hur mkt ger den där kompressorinstalltionen tror du? Vad har du gjort mer med motorn? Tips på kompressorkam etc då jag själv sätter upp motorn för en kompressor!

Thnx again folks!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...