Danzig February 9, 2005 Report February 9, 2005 Tjena alla Visa människor!Har fått tag i en kille som har ett par Dart-toppar i gjutjärn till en Windsor 351. Han e bara osäker på att det e just Dart-toppar.. dom har inga andra märkningar än "windsor", inga gjutnummer oså.. Det sitter 2,02/1,6 ventiler, 7/16"-stödbultar och dom måste va bra portade för dom har gett 515hk på en ostrokad Windsor i Gatversion (ingen gas).. Min fråga är nu om det finns några kännetecken på ett par riktiga Dart-toppar eller om det e några andra i gjutjärn.. eller i värsta fall orginal vilket inte e helt fel det heller om dom e schysst tillfixade.. Mig veterligen tillverkar bara Dart aftermarket trim-toppar i gjutjärn.. eller finns det fler?? Citera
Gäst February 9, 2005 Report February 9, 2005 Har du kollat med tillverkaren?Dart gör nästan bara aluminium nuhttp://www.dartheads.com"Iron Eagle" såg jag i deras katalogDet där är säkert nått äldre så dom hjälper dig säkert om du mailar en bra bild. Citera
TommyCMC964 March 25, 2005 Report March 25, 2005 Hej har Dart toppar eller World products windsor som de heter numera. Ett känne tecken är att det är dubbla bulthål för grenrören dvs16 st,(för att få plats med större headers) tror att finns fler kännetecken kan kolla om du vill Citera
TommyCMC964 March 25, 2005 Report March 25, 2005 Det finns bra bilder på summit racing. Sök efter world product windsor,så ser du vad jag menar med dubbla bulthål. lycka till! Citera
Andrew March 25, 2005 Report March 25, 2005 hej danzig annars har jag en fordmotorsport motor till salu byggd -97 med alu toppar ger mellan 362 till 385 hkr beroende på insug.knappt inkörd endast söndagar till kyrkan. Den blev över byggde en liten 418 med lite mer vrid i vinter men vad jag först'åt skall du bygga med respirator men frågan är kommer du upp i ca 726 nm med den det var vad fick ut med dator körning av min lilla motor och det är vid 4500 rpm och taget i under kant hkr talar jag inte om för de e ointressant thi hi Citera
matteponken March 26, 2005 Report March 26, 2005 Tjenis..Har också World prodocts Windsor toppar på min rova..Ett annat kännetäcken för dessa toppar är att de inte har fryspluggar i gavlarna.. Citera
Danzig April 20, 2005 Author Report April 20, 2005 Det va Dart-toppar o jag köpte dom! Å tack Andrew men jag måste nog lära mig att bygga en egen motor o lära mig av alla misstag... Matteponken! Det där såg ju intressant ut som din bild visade! Hur mkt ger den där kompressorinstalltionen tror du? Vad har du gjort mer med motorn? Tips på kompressorkam etc då jag själv sätter upp motorn för en kompressor!Thnx again folks! Citera
Recommended Posts