Mustangrenovering August 24, 2020 Report August 24, 2020 Karosspassning Mustang 66 Hur stor ska avståndet mellan dörren och tröskeln vara? Har sett att det varierar på bilar jag tittat på. Citera
Tungelsta HT-67 August 25, 2020 Report August 25, 2020 Inpassningen av dörrar måste göras mot bakskärmar och framskärmar (kan vara knepigt att höjdjustera framskärmar) Mustanger är inte "tysk noggrannhet" Citera
Thomas19 August 25, 2020 Report August 25, 2020 Jag har hört att Ford var effektiva och kvantitet gick före kvalitet. När de pressade karossdelar såsom skärmar etc kunde de pressa 3 st åt gången. Passformen beror i så fall på vilken av delarna du har den minsta eller den största. Passningen får därför bli efter bästa förmåga så häng inte upp dig på specifika mått. Gör det så snyggt som du bara kan. Citera
Mustangrenovering August 27, 2020 Author Report August 27, 2020 On 2020-08-25 at 20:18, Thomas19 said: Jag har hört att Ford var effektiva och kvantitet gick före kvalitet. När de pressade karossdelar såsom skärmar etc kunde de pressa 3 st åt gången. Passformen beror i så fall på vilken av delarna du har den minsta eller den största. Passningen får därför bli efter bästa förmåga så häng inte upp dig på specifika mått. Gör det så snyggt som du bara kan. Det stämmer att det inte är högsta precision, men som du säger,man vill ju det ska bli så bra som möjligt. Citera
Mustangrenovering August 27, 2020 Author Report August 27, 2020 On 2020-08-25 at 07:54, Tungelsta HT-67 said: Inpassningen av dörrar måste göras mot bakskärmar och framskärmar (kan vara knepigt att höjdjustera framskärmar) Mustanger är inte "tysk noggrannhet" Så sant, men man vill ju att det ska bli så bra som det är möjligt. Citera
Thomas19 August 27, 2020 Report August 27, 2020 Jämför mot de andra springorna på din egen bil. Det är ju endast där man ser skillnad. Citera
Recommended Posts