October 1, 20204 yr comment_174167 Hej! Gick med i Mustang klubben för ett par Ă„r sedan dĂ„ jag köpte en Mustang 1964 1/2" coupe som jag tĂ€nkte glida runt med đ Men den hade en 289 2v som ju inte var original (det skall vara 260) och jag 'rĂ„kade' komma över lite delar och tĂ€nkte att man kanske skulle fixa till den lite... Det verkar ju vara populĂ€rt med sk. restomods sĂ„ nĂ€r originalmotor etc. hade Ă„kt ur sĂ„ började det... kanske lika bra att byta framvagn? LĂ€gga i en nyare motor? Kanske ny bakaxel och upphĂ€ngning? VĂ€xellĂ„da mĂ„ste ju ocksĂ„ bytas... sĂ„ vintern efter inköpet av bilen börjades det, har skruvat av och till i snart 2 Ă„r och det Ă€r inte fĂ€rdigt Ă€n, dock sĂ„ Ă€r de flesta prylarna inköpta och framvagn pĂ„ plats i bilen, motor pĂ„ vĂ€g ihop etc. etc. etc. Dock sĂ„ Ă€r ju inget ristat i sten och tips ideĂ©r etc. Ă€r alltid vĂ€lkommet đ kĂ€nner att jag behöver en motivationskick sĂ„ att bygget börjar röra pĂ„ sig igen... Tanken Ă€r inte nĂ„gon tĂ€vlingsbil eller racing (lite extra pulver till cruising bara...)  Det som finns Ă€r ett nyare block 4,6 lit modular som det sitter Mahle coatade och smidda kolvar i med Eagle H stakar, och en Kellogg cobra vevaxel kommer snart monteras, topparna Ă€r FR500 (ferrea ventiler & total seal ringar) och insuget Ă€r ett modifierat Cobra insug Kopplingen kommer frĂ„n Spec (Super Twin) ihop med en Tremec T56, finns ocksĂ„ ett par GT30 aggregat som skall pĂ„, brĂ€nslet kommer matas med Nuke catch tank och 4st AEM pumpar 380lph/43psi Àven Nuke brĂ€nsletryck regulator och 2st dumpventiler finns. puh!  Nu sĂ„ Ă€r det bara att fĂ„ allt pĂ„ plats.....  Ăndrade %s av %s (%s)
October 2, 20204 yr Author comment_174178 Ja det Ă€r lite kul, och men ingen stress đ fĂ„r bli klart nĂ€r det blir klart. TĂ€nkte lĂ„ngsamt men sĂ€kert posta uppdateringarna pĂ„ utvecklingen hĂ€r. Ni for hojta om ni funderar pĂ„ nĂ„got eller tycker att jag har tĂ€nkt helt fel!
October 2, 20204 yr comment_174179 Det blir alltsĂ„ en Sleeper 64,5a med modern dubbelturbomaskin under det beskedliga yttre, nĂ€stan sĂ„ du skulle köra smygbreddade plĂ„tfĂ€lgar med navkapslar đ Â
October 2, 20204 yr Author comment_174182 đ Sleeper, plĂ„tfĂ€lgar kanske inte Ă€r sĂ„ dumt hehe, kommer försöka att hĂ„lla det yttre sĂ„ orört som möjligt. Kanske nĂ„got bredare dĂ€ck bakifrĂ„n. Det Ă€r ju lite bitar kvar att fixa innan det rullar đ
October 2, 20204 yr comment_174184 Klart intresant projekt dĂ„ jag sjĂ€lv gillar modular 32 ventiler motorer. Faktiskt snöat in mig pĂ„ dem. Den kommer att röra pĂ„ sig och fĂ„ konstiga blickar nĂ€r du öppnar motor huven. För nĂ„gra Ă„r sedan renoverade och förstĂ€rkte jag motorn till min 2003 Cobra. HĂ„ller pĂ„ med en 32 ventilare till min Lincoln, faktiskt 2:a motorn dĂ„ den först tog stryk nĂ€r en spridare inte ville riktigt vara med. Vad ska du ha för motor styrsystem? Â
October 2, 20204 yr Author comment_174185 Ja det gĂ„r ju att fĂ„ bra snurr i dessa motorer, hojta till om du stöter pĂ„ nĂ„got problem, sĂ„ kanske vi kan hjĂ€lpas Ă„t? đ Det lutar Ă„t ett Maxxecu, men har inte bestĂ€mt detta riktigt Ă€nnu, dĂ„ det Ă€r lite kvar... Kan inte ta Ă„t mig Ă€ran för "receptet" pĂ„ motorn men jag har bra hjĂ€lp...
October 2, 20204 yr Author comment_174186 MÄnga ventiler blir det... 1... 2... 3... 8.... 98... 1234...., hursom sÄ Àr de förhoppningsvis monterade snart...
October 2, 20204 yr comment_174188 Jag har Maxxecu pÄ min Lincoln. Finns en del smÄsaker som du ska ha koll pÄ, sÄ man fÄr delarna i motorn att hÄlla. Har sett pÄ foton att ett stÀlle finns förstÀrkning att göra. Enklast om du ringer mig, sÄ kan jag förklara.