Jump to content

Fjärrstart


Gtttggg

Recommended Posts

On 2021-02-06 at 09:49, Robban1 said:

Någon som vet om det går att låsa/låsa upp dörrar och starta motorn på Mustang 2018+ med appen Ford pass? 

Går inte för vi har inte den modulen i våra Europa mussar, eller iaf jag har inte det 🤔

Link to comment
Share on other sites

Vad har man för nytta av fjärrstart?

En kille på en bilträff visade fjärrstarten på sin Camaro, kul partytrick att visa kompisar som inte har fjärrstart.

Volvo (och andra) har en massa uppkopplade funktioner, så man kan starta motorvärmaren med mobilen från andra sidan jorden med telefonen. En kompis med Volvo kopplade upp sig mot bilen 30km bort och såg sin fruga bredvid i ett grönsaksland i en av bilens kameror. Han tutade så frugan hoppade till och hötte ilsket mot bilen. Så visst finns det nytta i en del av funktionerna 😊.

Link to comment
Share on other sites

Om det är på sommaren är det för att låta ac:n kyla ner bilen.

På vintern för att värma bilen.
Kompisen har på sin Focus detta men jag fattar inte hur de går runt lagen om tomgångskörning på en minut dock 🤔

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, corvette said:

Om det är på sommaren är det för att låta ac:n kyla ner bilen.

På vintern för att värma bilen.
Kompisen har på sin Focus detta men jag fattar inte hur de går runt lagen om tomgångskörning på en minut dock 🤔

Just därför frågar jag om fjärrstart på mustangen. 
 

På min Ford puma kan jag starta bilen med mobilen och låta motorn gå på tomgång i max 15 minuter. Perfekt vid nuvarande kalla morgon inför färd till jobbet. 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
9 timmar sedan, corvette said:

Går inte för vi har inte den modulen i våra Europa mussar, eller iaf jag har inte det 🤔

Synd men jag ska kolla upp min Mustang när den har kommit ut från vintervilan. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Robban1 said:

Just därför frågar jag om fjärrstart på mustangen. 
 

På min Ford puma kan jag starta bilen med mobilen och låta motorn gå på tomgång i max 15 minuter. Perfekt vid nuvarande kalla morgon inför färd till jobbet. 

15 minuter! 

Tomgångskörning gäller inte eller vem får bötern...

Link to comment
Share on other sites

Jag tror tomgångskörnings lagarna/bestämmelserna gör undantag från när man startar på vintern och skrapar rutorna och får imfritt. Annars skulle det vara lag på motorvärmare eller varmgarage.

Men det går kanske att få böter om bilen står för sig själv och puttrar utan att någon skrapar rutan?

Jag har inte hört om någon som fått böter för tomgångskörning, inte en när det är motiverat. Det är rätt vanligt att folk tomgångskör en bra stund lite här och där utan att någon bryr sig. Anmäler någon tomgångskörning till polisen så är det nära 100% garanti att de lägger ner anmälan omedelbart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...