HenrikE March 3, 2021 Report March 3, 2021 Har införskaffat en -68 cab. Bulten/sprinten på bilderna verkar ha halkat ur en bit. Har försökt att få in den men inte lyckats. Inte hittar jag heller några bilder eller sprängskisser på hur den skall låsas på andra sidan. (Vilket den rimligtvis ska) Det går att köra caben utan problem, men i ändlägena drar det lite snett. Tips någon? Citera
Tungelsta HT-67 March 3, 2021 Report March 3, 2021 En killgissning är att du får plocka bort cabben från bilen , för att se vad som hänt . Har aldrig ägt en cab men kanske finns de med exakt erfarenhet ang ditt fel . Citera
darne1 March 6, 2021 Report March 6, 2021 Hej Jag hade samma problem och gjorde så här för att slippa ta ner cabställningen och nita om: Lirka/knacka tillbaka niten försiktigt Borra ett 6 mm.hål i cabhusets plåt (se bild) i linje med nitskallen Ta en diam.30 aluaxel ca.50 mm.lång och gänga 6mm.i ena ändan och skåla den i andra ändan för nitskallen(se bild) Spänn sen axeln lätt emot nitskallen med skruvens hjälp Citera
Jinnarparn March 7, 2021 Report March 7, 2021 Hej, även jag hade detta problem men jag satte dit en vanlig skruv med en låsmutter på baksidan. Citera
Recommended Posts