Jump to content

Ska köpa mustang cab


TommySTHLM

Recommended Posts

Hej, jag funderar på att köpa en mustang cab till denna sommar eller nästa och undrar vad man bör titta på som är vanliga fel.

Funderar på att köpa från -94 och uppåt, helst med en V8.

Är rätt nollställd när det gäler mustang :-(

Är det bättre att t.e.x. leta efter en med manuell låda ? Om de håller bättre kanske o.s.v.

Undrar också vad de drar på ett ungefär per mil om man har en v8 jämfört med v6, åttan är mer lättsåld kan jag tänka mig.

Vad kan man kolla och bör tänka på när man tittar,kollar bilen.

tacksam för svar

Tommy

Link to comment
Share on other sites

"Matteman" säljer väl sin röda GT!? En 94:a om jag inte har fel. Hör med honom för mer info.

Vad gällande din spekulation ang. försäljning av V6 kontra V8 så stämmer den nog rätt bra skulle jag tro.

Finns en checklista här någonstans på sidan som man bör gå igenom vid bilköp, men just för tillfället så hittar jag inte den.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, min 94:a V8 drar ca 1.1 l/milen på landsväg (på litern precis när jag körde hem den från tyskland , ca 50 mil) men ligger jag och snurrar i stan så drar denl 1,5 /milen ....

Link to comment
Share on other sites

Det är väl knappast bensinkostnaden så avgör för en entusiastbil? Som jämförelse drar min vardagsbil 1,18 l/mil (98 oktan) vid blandad körning. Då är det en Volvo S60 T5. Mustangen kör jag på 1,2 l/mil (95 oktan). Om du räknar med att köra t ex 1000 mil/år så blir det inte så många hundralappar i skillnad. Jämför detta med vad många av oss lägger på trimning och styling.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...