Jump to content

Var hittar jag en 9" bakaxel?


Recommended Posts

Min 8" bakaxel sjunger på sista versen, bokstavligt även om jag skall försöka med 85W-140 olja. 
Renovera är dyrt, gissningsvis är det inte mycket dyrare att renovera en 9" axel och då lägger jag hellre pengarna på en sån. 
Då planen för framtiden är mer motor än en 302:a och manuell låda. 
MEN, då måste man ju få tag på en, de växer förmodligen inte på trän då det är populära axlar. 
och i vilket härad hamnar man prismässigt? 

PM är helt OK! 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, COJ said:

Min 8" bakaxel sjunger på sista versen, bokstavligt även om jag skall försöka med 85W-140 olja. 
Renovera är dyrt, gissningsvis är det inte mycket dyrare att renovera en 9" axel och då lägger jag hellre pengarna på en sån. 
Då planen för framtiden är mer motor än en 302:a och manuell låda. 
MEN, då måste man ju få tag på en, de växer förmodligen inte på trän då det är populära axlar. 
och i vilket härad hamnar man prismässigt? 

PM är helt OK! 

Allt med transmisson är jättedyrt.  Nästan oavsett nytt eller begagnat.
Hittar du en begagnat så kan jag bara gratulera.  Det är svårt men går!
Klumpar 9" är hyffsat enkelt tycker jag men oftast utan spärrdiff

9" finns helt nya kompletta axlar med klump bromssystem och hela köret p.g.a det är så svårt hitta begagnat
Det hamnar på runda slängar 60.000
Begagnat kommer sluta med att du kommer hålla på leta delar.

35895391_ScreenShot04-27-21at06.06PM001.thumb.PNG.44dbcb41a16889ca680c090cdecc1298.PNG

8" är en jättebra axel och egentligen klarar det mesta.....Haft tidigare Mustang med runt 350-400hk och det var aldrig problem med 8" axeln
Man vill ju oftast ha en spärrdiff vilket jag tror du inte har och då börjar det kosta ordentligt både begagnat och nytt.
Oftast måste mycket nytt till prylarna är ju ett halvt sekel gammalt

Kolla med Stig vad han säger!
En ny spärrdiff med nytt drev med piggare utväxling (rätt troligt behövs) plus servicedelar skulle jag tippa ligger på minst 20.000kr utan vidare!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...