Jump to content

COJ

Klubbmedlem
  • Inlägg

    94
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

COJ last won the day on 3 juli 2022

COJ had the most liked content!

About COJ

  • Födelsedag 1961-04-06

Medlemsinformation

  • CMC
    8555
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Södertälje
  • Yrke
    IT
  • Intressen
    Bil, cigarr

Senaste Profilbesöken

359 profil visningar

COJ's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

5

Omdömespoäng

  1. Har du händelsevis bild på dessa i plast? Kanske tom tips om var och artikelnummer? Så jag kan köpa rätt saker. under förutsättning att de nya i plast, passar i min bil?
  2. Inte riktigt, kanske kommer mina från någon annan bil...lite Kajsa varg Så är det uppenbart med andra saker på bilen! Tack!
  3. Hej! Lamphållarna till lamporna i grillen på min Mach 1, 71:a är kass, den ena är dålig den andra helt sönder. Är det någon som har ett tips på var jag kan hitta nya? Då vore jag väldigt tacksam! Se bilder
  4. Ut oljan visste jag, men i...men man startat alltså motorn så olja pumpas in i turbinen...fast det var egentligen självklart, annars hade ju inte funkat på våren när all olja är i tråget Tack för videon, den skall studeras!
  5. Då testar jag det först, vill egentligen inte lägga pengar och jobb på det. Men byta olja och filter skall jag göra. Men är det någon packning som också skall bytas? Och kan man få i all olja via stickan? Svårt fylla turbinen när den sitter i...tror jag Bytte olja o filter på motorn förra våren, men hoppa lådan då...har noll koll på när oljan i lådan byttes
  6. Min C6 låda läcker, en hel del nu när den stått still någon månad, ja jag vet, det är olja i turbinen som trycker på och det verkar läcka mot motorn. Det lär vara någon typ av packning som är boven i dramat och min fråga är: Måste lådan ut för att fixa detta? Skall samtidigt byta olja och oljefilter i lådan, men det går ju att göra på plats. Samt, ATF F/G olja även till C6, va? Och sisådär 12-15 liter? Och, man jag fylla på allt via "sticka" eller skall turbinen fyllas separat? Behöver jag typ en ny packning när jag skruvar tillbaka oljetråget mot lådan?
  7. Du skall iallafall inte köpa den lilla trekantiga modellen, skumgummit försvinner med tiden...troligtvis ner i motorn och det är inte så bra!
  8. Var kan jag hitta/köpa ett bra el schema till min 71:a? Mest av allt för det bakom instrumentbrädan, i min bil är det ett virrvarr av hemma snickrat, lösa sladdar, extra säkringar...you name it! Glöm detta, fått tag i ett! Och dessutom köpt dessa.
  9. Tack, bra tips! Är knappast originalfantast, funktion är ledordet!
  10. Vi måste skilja på licenstillverkat och sammansättningsfabriker...det är inte samma sak! Dessa monterades på sammansättningsfabriker, dvs ungefär som IKEA's platta paket, men att du monterar en Billyhylla hemma är inte tillverkning. Jag jobbar på Scania, vi bygger lastbilar i Sverige, Holland, Frankrike och Brasilien, sen finns det dessutom några sammansättningsfabriker ute i världen.
  11. Tror att kontaktdon är rätt ord, jag avser alla dessa kontakter till ljuse, tuta, blinkers, tankarmatur, mot rattstången...etc. etc Till min bil, när jag köpte den, följde det med en universell kabelhärva, men inga kontakter. Går dessa att köpa någonstans? Bilen är en Mach 1, 1971
  12. Inte testat, men eftersom jag har taskigt vakuum i min bil hat jag tittat lite på en vakuumtank, de "sparar" vakuum för senare användning. Kanske kan det vara något? Jag tror att jag kommer att köpa och installera en sån i vinter, man hittar dem hos tex Hansen och de är inte jättedyra. MEN som sagt, jag har bara tänkt på det, INTE testat, så det är bara en tanke!
  13. Tack! Chansar på att jag behöver 19 kuggar/taggar. Blir det fel så blir det fel...då får jag plock ut innerdrevet och kolla vad som sitter där.
  14. Bytte utväxling i bakaxeln i samband med att jag fick den renoverad, tidigare visa hastighetsmätaren för mycket, nu visar den åt h-vete för mycket! Jag vet att det finns ett inre och ett yttre drev som man kan laborera med, men hur räknar man ut vad man skall ha? Växellådan är en C6, okänt årtal och var den suttit från början, bakaxeln är 8 tum, utväxlingen är 3.0:1, däck 225/60 -15
  15. Var inne på Hansen Racing och skulle beställa...men hitta till nyare Ford, Mopar och GM, men inte till min 71:a Mustang? Så vad letar jag efter, tips emottages tacksamt!
×
×
  • Create New...