Johnny Fjellström May 13, 2021 Report May 13, 2021 Hej. Jag har nu en nyrenoverad C4 Automatlåda som nu när jag startat upp motor så får jag inte igång lådan. Inget händer när jag provar växlarna( Stendött. Vad kan detta bero på ? //Johnny Fjellström Citera
Per Berglund May 13, 2021 Report May 13, 2021 1 hour ago, Johnny Fjellström said: Hej. Jag har nu en nyrenoverad C4 Automatlåda som nu när jag startat upp motor så får jag inte igång lådan. Inget händer när jag provar växlarna( Stendött. Vad kan detta bero på ? //Johnny Fjellström Berätta steg för steg på vilket sätt du monterade lådan Citera
Johnny Fjellström May 13, 2021 Author Report May 13, 2021 2 minuter sedan, Per Berglund said: Berätta steg för steg på vilket sätt du monterade lådan Jag har inte renoverat den själv utan anlitat en som är erkänt duktig på lädor här i Umeå. Jag har fått olika svar på problemet,allt från luft till att pumpen inte fungerar. Han som renoverat lådan skall återkomma när han uppdaterat sig på vad som gjordes med den. Tänkte få tips här på vad det kan vara för problem. Jag kollade oljenivån på stickan under tiden jag körde den och det förändrades inget,samma nivå hela tiden och ingen rörelse på hjulen när jag provade olika växellägen. //Johnny Citera
Per Berglund May 13, 2021 Report May 13, 2021 6 minuter sedan, Johnny Fjellström said: Jag har inte renoverat den själv utan anlitat en som är erkänt duktig på lädor här i Umeå. Jag har fått olika svar på problemet,allt från luft till att pumpen inte fungerar. Han som renoverat lådan skall återkomma när han uppdaterat sig på vad som gjordes med den. Tänkte få tips här på vad det kan vara för problem. Jag kollade oljenivån på stickan under tiden jag körde den och det förändrades inget,samma nivå hela tiden och ingen rörelse på hjulen när jag provade olika växellägen. //Johnny Jag menade hur du gick till väga när du monterade in lådan in mot motor/bil? Citera
Johnny Fjellström May 13, 2021 Author Report May 13, 2021 50 minuter sedan, Per Berglund said: Jag menade hur du gick till väga när du monterade in lådan in mot motor/bil? Jag fyllde olja i convertern ,så mycket får man ju inte dit utan att det rinner ut. Monterade Converter och satte ihop lådan mot motorn,passade in bultarna till converter i hålen i flexplattan ,skruvade ihop låda och motor och lyfte in hela paketet i bilen. //Johnny Citera
Per Berglund May 13, 2021 Report May 13, 2021 57 minuter sedan, Johnny Fjellström said: Jag fyllde olja i convertern ,så mycket får man ju inte dit utan att det rinner ut. Monterade Converter och satte ihop lådan mot motorn,passade in bultarna till converter i hålen i flexplattan ,skruvade ihop låda och motor och lyfte in hela paketet i bilen. //Johnny Var du noga med att snurra in turbinen så den gick in med 2st "kluck" och greppade? Det vanligaste felet är att man inte får in den rätt och då knäcker man pumpen....Har en sådan på bordet just nu! Men det låter som om du fick ihop låda mot motorn först och sedan förde in turbinen in i flexplattan och då är det osannolikt att pumpen är trasig. Då är något annat fel Eftersom du anlitat något proffs så får du reklamera felet till dom, Citera
Johnny Fjellström May 13, 2021 Author Report May 13, 2021 2 timmar sedan, Per Berglund said: Var du noga med att snurra in turbinen så den gick in med 2st "kluck" och greppade? Det vanligaste felet är att man inte får in den rätt och då knäcker man pumpen....Har en sådan på bordet just nu! Men det låter som om du fick ihop låda mot motorn först och sedan förde in turbinen in i flexplattan och då är det osannolikt att pumpen är trasig. Då är något annat fel Eftersom du anlitat något proffs så får du reklamera felet till dom, Ska göra det Citera
Per Berglund May 14, 2021 Report May 14, 2021 4 timmar sedan, nafets said: Växelväljaren behöver finjusteras ?????? Jo finns en möjlighet. Men C4 regleras internt och väldigt hårda lägen och eftersom han skriver det är stendött i så föreslog jag inte det ens. Håller man in knappen konstant i växelväljaren så känner man tydligt lägena inuti lådan och då även om den skulle driva åt något håll Så det testet är ju klart värt göra. Citera
Recommended Posts