Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)
3 timmar sedan, Tungelsta HT-67 said:

Svarar mig själv 289 och 302 W har olika längd på vevstakar .

Fast man vill ha 289 staken i 302 motorn det ger lite mer kraft.
Det blir bara en annan kolv för den lösningen

En sak att kolla på tidiga Ford SBF stakar är att kontrollera att lilländan sitter i centrum på staken.
Tydligen är det väldigt vanligt att dom inte är det men inget som inverkar på funktionen.
Däremot har man tänkt att trimma vill man inte ha det då det blir en försvagning

Mycket vanligt de är krökta en smula men sådant upptäcker motorfirman (om dom kan sin sak) när dom kollar och monterar kolvar.
 

Praxis är att alltid byta ut mot bättre bult dessutom... Inte nödvändigt om man ska ha original effekt

Edited by Per Berglund

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...