mlindblom February 20, 2005 Report February 20, 2005 Hallå allihopa!Måste byta däck på mussen...Nu har jag Firestone 205/70 R14 fram och 235/70 R14 bak. ( Vad står föresten S/S för? Står det på däcken...)Vad jag förstått det så är det lite svårt att få tag på bra såna här däck med hög profil nu för tiden...? Funderar på om man skulle ta och köpa lite större fälgar och modernare (?) däck med lägre profil...Grejen är att jag tycker det är snyggt med stora ballongdäck på de här gamla bilarna, men tycker inte mina fälgar är så direkt snygga. (se bild) Blir det stötigt o skramligt med lägre profil? Använder ju i princip bara bilen som glidare, men vill ju ändå ha nåt som åtminstone liknar väghållning så man kan hålla kärran kvar på vägen... Någon som har några förslag/tips vad jag bör göra...? beslutsångest... Citera
Mr.GT-68 February 20, 2005 Report February 20, 2005 Tjena!Tyvärr så vet jag inte vad s/s står för.Om jag ska tycka till om fälgar å däck så ska det vara mycke gummi på fälgarna.MEN american racing 17 tummare ser ju för jäkla bra ut på en jänkare.Smaken är ju som baken. Citera
mobcharge February 20, 2005 Report February 20, 2005 Hej, har 17" med lågrofil på min 69, inga problem, inte så värst stötig.det är snyggt åxå, turbin fälgar är inte lika snyggt, men så hemska var dom väll ändå inte? Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 21, 2005 Report February 21, 2005 Hallå allihopa!Måste byta däck på mussen...Nu har jag Firestone 205/70 R14 fram och 235/70 R14 bak. ( Vad står föresten S/S för? Står det på däcken...)Vad jag förstått det så är det lite svårt att få tag på bra såna här däck med hög profil nu för tiden...? Någon som har några förslag/tips vad jag bör göra...? beslutsångest... Hej.Det är väldigt många som byter fälgar och däck och påstår attdet inte finns däck att få tag på, men om man har en USA bil 40-50-60-70 så är det inga problem det finns återförsäljare här hemma. Alven o Ingvarson fixar det mesta i däck väg, så finnsFirma Kenth Hortlund som kan få fram vilken gammal dimension och originalmärke som helst NYTT. :wink: Citera
Recommended Posts