Jump to content

351w Oljesticka & rör


tomasjonsson999

Recommended Posts

Någon vänlig själ därute som har en 351w som skulle kunna mäta sitt rör för oljestickan, gärna stickan också från botten till stoppet på handtaget? (Cm/mm)

anledningen är att jag blir inte klok på hur mycket olja jag ska ha i motorn, har ett eftermarknads tråg från canton, tror jag efter att ha bild googlat. Modell T-pan

cantons T-pan’s verkar kunna hålla 6-7-8qt om man ska lita på olika forum mm. 
 

om jag kan säkerställa att sticka och rör har korrekt längd kan jag börja att slå i 5qt, kolla på stickan och fortsätta fylla på tills nivån ligger på safe.

rätta mig om jag har fel, även om jag har ett större tråg än orginal så ligger oljenivån i tråget på samma höjd ? 

jag tror nämnligen att jag fick i för mycket olja vid förra bytet, tror det var över 8qt med lekage som följd.

 

nr på min är sticka = C90e-6750-b 

 

Med vänlig hälsning, Tomas

 

Link to comment
Share on other sites

Saxat från https://www.concoursmustang.com/forum/index.php?topic=7669.0

When in doubt, read the book, in this case the 1972 Ford Car Parts sect 60.5 page 15 for the 302, and sect 60.6 page 13 for the 351W. The dipstick is shown as p/n C9OZ-6750-A for both applications. There are measurements: 20.37 shield to full; 21.05 shield to add; 22.80 shield to end. The tube (same pages) is different: 302 C9OZ-6754-B approx. 13 3/16 developed length; 351W C9OZ-6754-A approx. 13 11/16 long

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...