jorander July 21, 2021 Report July 21, 2021 (redigerad) Hej! Har en 2016 Mustang och vill köpa andra fälgar än original som sitter nu. Är det svårt/lönt att försöka flytta däcktrycksensorerna till de nya fälgarna eller skall man köpa nya. Är nya svåra att kalibrera? Ändrade %s av %s (%s) Citera
lasse.carina July 23, 2021 Report July 23, 2021 Köp nya original sensorer på Ford, kostar ca 1300 kr för 4st Citera
Corvette July 25, 2021 Report July 25, 2021 Köpte nya och sedan körde jag bara så kommer de igång Citera
Darkis July 26, 2021 Report July 26, 2021 (redigerad) 2016 måste in till verkstad för att kalibrera sig, har fått gjort det 2gg dels en gång av misstag av byte av hjul, o vid köp av nya. att flytta är inte rekomenderad då de kan pysa bli otäta då står du där med bärgare iställen i värsta fall.. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Kenneth L July 27, 2021 Report July 27, 2021 Jag har absolut inga problem med mina givare. Jag har 2 set hjul och det är bara att byta hjulen och dom kopplar upp sig direkt. Man kan även flytta hjulen till ny position och det funkar direkt. Jag har köpt originalgrejor från Ford. Citera
Corvette July 27, 2021 Report July 27, 2021 On 2021-07-26 at 10:37, Darkis said: 2016 måste in till verkstad för att kalibrera sig, har fått gjort det 2gg dels en gång av misstag av byte av hjul, o vid köp av nya. att flytta är inte rekomenderad då de kan pysa bli otäta då står du där med bärgare iställen i värsta fall.. Stämmer ej funkade på min 16 lika bra som 19 bara köra ett tag sedan trycka på justera däcktryck Citera
Mikaelhyllan October 16, 2021 Report October 16, 2021 On 2021-07-27 at 18:03, Corvette said: Stämmer ej funkade på min 16 lika bra som 19 bara köra ett tag sedan trycka på justera däcktryck Stämmer tyvärr, iallafall på usa import. var en väldigt speciell process. Håll på bromsen,starta och stäng av tändningen 6 gånger, tryck på bromsen igen sen 4 gånger starta och stäng av tändningen. då tutar bilen, då skall man trigga sensorerna med hjälp av ett tpms verktyg vf först sen hf hb och sist vb. bilen tutar igen då är det klart. usa import har inte någon meny där man kan nollställa tpms. Dessa sensorer går även på annan mhz än svensk/eu sålda bilar.Så man inte köper fel. Jobbar på däckverkstad sen 20 år tillbaka och får nog säga att denna var en av dom besvärligaste sätten att nollställa ett tpms system på . Jänkarna överlag är besvärligare än andra på sina tpms system. Citera
Recommended Posts