Jump to content

Mustang GT 2010 Axle-back


Pab

Recommended Posts

Hej!

Jag vill ha lite mer muller till min Mustang GT 2010 4.6l och gärna utan resonans.
Den ska inte vara högljud utan mer gött muller som låter mer än orginal.

Jag såg att Ford Racing har FR500SA (M-5230-SA) men den verkar inte gå att få tag på längre.

Har ni tips?

Har tittat lite på Magnaflow 16573, har någon erfarenhet av denna?

Har ni tips på bra sidor där man kan beställa reservdelar?

Med vänlig hälsning,
Pab

Link to comment
Share on other sites

FR500S har utgått ur Fords sortiment

Borla har bra ljuddämpare utan resonans
Mest snarlik med FR500S är Borlas S-type, men vill man ha mer så är det ATAK som är min favorit

16573 är som Borls Touring, lite mer ljud men inte mycket mer.
Kör vidare med original isf skulle jag säga.

 

 

Link to comment
Share on other sites

FR500S köpte jag av dig Peter och kan intyga att dom är verkligen bra och utan resonans på en original eller lätt justerad bil. Med headders och racekattar blev det ett jäkla liv.

Men vad jag skulle komma till är att FR500 är ju i princp outslitliga eftersom dom är bra plåt och just para plåt och är bara en tom burk med en avstämd längd på det avkapade röret igenom. Dvs. innehåller ingen ull ellar annat dämpmateriel som brinner upp med tiden eller binder fukt som gör att dom rostar sönder.  

Är dom Borladämparna du nämner samma typ av konstruktion?

Personligen tycker jag att rätt avstämda ulldämpare på feta rör ger ett mysigare och dovare ljud. Som dom X-force jag hade med inbyggda silent choice ventiler. Tror dock att dom är väl tysta även i öppet läge på en bil med originalkattar.

Dom lät (nästan) som en originalbil i tysta läget även med preppad snurra med racekattar & headders. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag hade en 2010 gt cab monterade rostfria Pypes axelback på den fick lite mer muller.Köpte dom via Grufmanbil kollade o beställa sjäv från Usa o det va nära på samma pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...