Tony J June 19, 2022 Report June 19, 2022 Hej Vad mer behöver man byta om man sätter in en Whipple kompressor på min 2007 GT Aut? 8600mil Håller lådan, soppa-pumpen, spridare? Är det någon som har en liggandes? Citera
Wallentin June 19, 2022 Report June 19, 2022 (redigerad) Som Mike85 skriver så finns mycket info på amerikanska forum. Vevstakarna på en gt är klena och gillar inte överladd i längden. Så man brukar inte kunna ladda så mycket. Beror på körsätt med. Sen behövs spridare, programvara m.m ordnas till. Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Mustangmike June 20, 2022 Report June 20, 2022 Hur långt är ett snöre, Wipple har fler storlekar utefter vilken effekt du vill ha. Allt beror på hur mkt effekt du vill ha. Finns många kompressormatade Gen5 med 4,6/3V som gått länge med överladdning. Majoriteten har steg ett, och max 400Hk och nyttjar den effekten sällan, som de flesta, då håller allt förvånansvärt länge, många tusen mil. Men har bilen gått 5-10Kmil och sedan ökar effekten 30-50% är det klart att det rasar förr eller senare om du är gasglad. Förr eller senare går en vevstake och då är det adjöss med allt. Ofta blir även kompressorn skrot när det sker som får tugga metallspån som trycks upp i stormen. Kitten brukar innehålla spridare och det du behöver. Pumpen klarar lite drugt 400Hk. Ju större kompressor och mer effekt du vill ta ut ju mer måste du uppgradera. Är du över 400Hk är du på djupt vatten med det mesta även på en ny std 4,6/3V och kräver seriöst ombyggd bottendel och förstärkning av låda om du vill slippa rysk roulett känslan varje gång du trampar på och det börjar bli roligt. Citera
nafets June 20, 2022 Report June 20, 2022 varför i h-vete mecka med en motor som inte är anpassad till den önskade effekten som har risk för att rasa? köp en bil med färdig önskad fabriks power Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.