Jump to content

Rikta/Linjera dörr (passagerarsida)


Recommended Posts

(redigerad)

Hej alla!

 

Vi har ett litet bekymmer som jag vill lufta lite här innan vi beger oss på att försöka lösa det. Det gäller linjering av passagerardörren mot övrig kaross. Linjer hörnet mellan Q-panel och dörr ser bra ut. Likaså nedre främre hörnet mot tröskellåda och dörr. Problemet är däremot nedre bakre hörnet mot tröskellådan som sticker ut ganska rejält. Se bifogad bildserie. (Jag insåg också nu att jag missade ta bild på övre främre hörnet mot ”vent window”/A stolpe.)

Vad kan ha hänt och hur bör vi går tillväga för att få bukt på detta? Kan det vara så att dörren är sned/vriden eller kan det var tröskellådan som fått en smäll? Finns det möjlighet för någon med en 66’ (HT) att ta några mått på sin bil? Exempelvis yttermått mellan utsida på tröskellådorna vid respektive A stolpe och Q-panel? Hade nog varit till hjälp för att få en indikation om något är galet. (Storleksmässigt så kan jag trycka in ett lillfinger 2/3 delar mellan kaross och dörr.)

Tips och hjälp mottages tacksamt!

Mvh

Niklas och Thomas.

 

28F8FA0D-6B26-49E2-B8B4-CBA1EEE4E046.jpeg

1CF787FA-A03B-4359-87BD-C9206EEFFC31.jpeg

A2A5055D-C659-4B59-BCB6-176967223529.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...