deliq cmc 1722 March 25, 2005 Report March 25, 2005 Nån som vet om det finns någon i Sverige som importerar/säljer Gates drivremmar ??Jag har en tom kartong med artikelnummer...Eller nån som vet någon som säljer likvärdiga... ?Var ute och "varmkörde" lite i onsdagskväll och då gav min kompressorrem upp , men jag var visserligen förvarnad, för remmen som satt på var av en ickeförstärkt kvalisort... Citera
LasseS March 26, 2005 Report March 26, 2005 Det finns en industrifirma i Uppsala som ligger i närheten av Upplands Nyheter tryckeri (har inte den blekaste aning om adressen) som tidigare påstod att de kan fixa allt inom drivremmar till det mesta.Du bor ju nästan i Uppsala så du kanske är där någon gång och kan leta/fråga i kvarteren runtomkring. Autoexperten bildelskedja säljer GATES kamremmar (köpte förra veckan) men det är nog svårare att fram special delar från ett sånt ställe.Hoppas du hade mycket roligt innan remmen havererade.MvhLasse S Citera
deliq cmc 1722 March 28, 2005 Author Report March 28, 2005 Om nöje mäts i gummirök så hade jag gigantiskt kul :wink: Den ickeförstärkta remmen kom från Momentum i Uppsala, är det dem du menar ?Har annars fått ett tips via PM om Proparts i Rättvik, ska kolla med dem efter helgen... Citera
87gt50 March 29, 2005 Report March 29, 2005 Jag har alltid fått bra hjälp att skaffa drivremmar på min lokala Autoexperten. Vet du inte ditt nummer eller inte hittar det i cross reference listorna, så ta en bit tråd och lägg den tänkta remvägen. Då får du på ett ungefär fram längden. Därefter kan de hjälpa dig. Se bara till att du får rätt bredd och antal spår i remmen.mvhJocke Citera
deliq cmc 1722 March 30, 2005 Author Report March 30, 2005 Killen på Pro parts var väldigt tillmötesgående, han hade inte den aktuella remmen hemma men ordnar det då han köper hem regelbundet. Han har många andra Gates-remmar och således bra kontakter.Telefonnummer dit om någon annan behöver remmar : 0248 - 138 00 Citera
Recommended Posts