Jump to content

Absolut enklaste vägen till mer muller? (GT 2021)


Robin Takolander

Recommended Posts

Hej, alla! 🐵

Har noll koll på mekande men har gluttat en massa på Youtube och tror jag vet nåt nu.

Men gör jag verkligen det?

 

OK OK, här är frågeställningen:

1. Jag beställer denna  https://badmanners.se/index.php?route=product/product&product_id=1225

2. Jag ber nån snäll farbror med verkstad rycka bort den där boxen (ljuddämpare?) och peta in denna istället

3. Mer muller

ÄR det så enkelt?

 

Jag har en tajt budget (Mongo här betalar redan bisarr Greta-skatt på bilen som är en 2021, inhandlad 2022) och jag tycker det låter helt OK på Youtube när jag lyssnar där. Ledsen om detta redan tjatats sönder men jag hittar inte det exakta svaret på min fråga här på forumet.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 2023-02-15 at 12:57, Robin Takolander said:

Hej, alla! 🐵

Har noll koll på mekande men har gluttat en massa på Youtube och tror jag vet nåt nu.

Men gör jag verkligen det?

 

OK OK, här är frågeställningen:

1. Jag beställer denna  https://badmanners.se/index.php?route=product/product&product_id=1225

2. Jag ber nån snäll farbror med verkstad rycka bort den där boxen (ljuddämpare?) och peta in denna istället

3. Mer muller

ÄR det så enkelt?

 

Jag har en tajt budget (Mongo här betalar redan bisarr Greta-skatt på bilen som är en 2021, inhandlad 2022) och jag tycker det låter helt OK på Youtube när jag lyssnar där. Ledsen om detta redan tjatats sönder men jag hittar inte det exakta svaret på min fråga här på forumet.

Absolut.  helt klart snabbaste vägen.   

Satte dit en h-pipa på min 2018 och är jättenöjd,   mullrar lagom och iom active exhaust så kan man välja silencemode om det skull knipa.  

 

Upplever aldrig att bilen blev för bullrig och får fortfarande rysningar  när man stämplar fullt i söderledstunneln med banläge på avgasspjällen  ( Tvångstunnelssyndromet...) 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...