Robin Takolander February 15, 2023 Report February 15, 2023 (redigerad) Hej, alla! Har noll koll på mekande men har gluttat en massa på Youtube och tror jag vet nåt nu. Men gör jag verkligen det? OK OK, här är frågeställningen: 1. Jag beställer denna https://badmanners.se/index.php?route=product/product&product_id=1225 2. Jag ber nån snäll farbror med verkstad rycka bort den där boxen (ljuddämpare?) och peta in denna istället 3. Mer muller ÄR det så enkelt? Jag har en tajt budget (Mongo här betalar redan bisarr Greta-skatt på bilen som är en 2021, inhandlad 2022) och jag tycker det låter helt OK på Youtube när jag lyssnar där. Ledsen om detta redan tjatats sönder men jag hittar inte det exakta svaret på min fråga här på forumet. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike February 15, 2023 Report February 15, 2023 Absolut enklaste vägen är att ta bort allt skrot efter downpipsen, alltså vid skarven du tänkt montera nya rören. Bort bara, du kommer få muller 1 Citera
Robin Takolander February 15, 2023 Author Report February 15, 2023 Jo, det tror jag också - men jag vill inte väcka hela kvarteret en söndag morgon (tror jag). De flesta är iofs miljöpartister 1 Citera
Corvette February 15, 2023 Report February 15, 2023 bara ställa bilen i Whisper mode så är det tyst vid start om du har känsliga grannar. frugan kör alltid med Track mode 1 Citera
Majosthlm May 22, 2023 Report May 22, 2023 On 2023-02-15 at 12:57, Robin Takolander said: Hej, alla! Har noll koll på mekande men har gluttat en massa på Youtube och tror jag vet nåt nu. Men gör jag verkligen det? OK OK, här är frågeställningen: 1. Jag beställer denna https://badmanners.se/index.php?route=product/product&product_id=1225 2. Jag ber nån snäll farbror med verkstad rycka bort den där boxen (ljuddämpare?) och peta in denna istället 3. Mer muller ÄR det så enkelt? Jag har en tajt budget (Mongo här betalar redan bisarr Greta-skatt på bilen som är en 2021, inhandlad 2022) och jag tycker det låter helt OK på Youtube när jag lyssnar där. Ledsen om detta redan tjatats sönder men jag hittar inte det exakta svaret på min fråga här på forumet. Absolut. helt klart snabbaste vägen. Satte dit en h-pipa på min 2018 och är jättenöjd, mullrar lagom och iom active exhaust så kan man välja silencemode om det skull knipa. Upplever aldrig att bilen blev för bullrig och får fortfarande rysningar när man stämplar fullt i söderledstunneln med banläge på avgasspjällen ( Tvångstunnelssyndromet...) Citera
Recommended Posts