Jump to content

batteriet drar ur


pWn

Recommended Posts

Jag har lagt märke till att batteriet på min mustang GT -95 drar ur av sig självt. Står bilen en vecka eller mer är där knappt någon kraft kvar i batteriet, utan det måste underhållsladdas om bilen inte används. Varför då?

 

Där är alltså något i bilen som drar ström, men frågan är vad. Uppe i mitten vid vindrutan sitter det en röd ljusdiod som blinkar till ingen nytta. Det finns inget larm i bilen, så den verkar helt meningslös. Kan det vara den som sakta tömmer batteriet?

Link to comment
Share on other sites

Är batteriet fräsch? Gamla dåliga batterier beter sig så. Vet inte om du har imobiliser på 95a som gör att datorn är igång och vakar men håller ju några månader på ett fräsch batteri på en Gen 5 iallafall. Annars kan det va ljudanläggningen som spökar. Förmodar du har koll på lampor i tak och baklucka/motorrum.

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Mustangmike said:

Är batteriet fräsch? Gamla dåliga batterier beter sig så. Vet inte om du har imobiliser på 95a som gör att datorn är igång och vakar men håller ju några månader på ett fräsch batteri på en Gen 5 iallafall. Annars kan det va ljudanläggningen som spökar. Förmodar du har koll på lampor i tak och baklucka/motorrum.

 

 

Relativt nytt batteri från förra året. Har ingen imobilizer heller. Har en vanlig Keenwood stereo, men den är ju helt släckt när nyckeln är ur. Inga andra lampor som spökar förutom den vid vindrutan som alltid blinkar.

Någon som vet vad den gör för nytta?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
(redigerad)

För länge sen pratades det om att en del av dessa bilar kunde dra ur batteriet om man inte manuellt stängde av radion innan man stängde av bilen. Vågar dock inte säga om det är ett tips som fungerar. Men kanske ett enkelt prova.

 

För övrigt håller jag med Peter ovan om den idéen att felsöka med amperemätare inkopplad och se den faktiska förbrukningen vad den ligger på när bilen är i viloläge. Lampan i motorrummet och bagageluckan kan man ju med kolla dom verkligen släcks som första koll.

Hoppas det är okej länka till en video på youtube. enklare än försöka förklara det i text. Detta är ett väldigt användbart sätt mäta vad som drar ström. Tack Grufman för du lagt up denna video.

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset! Tar snart ut och ställer på bilen. Då ska jag kolla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...