Jump to content

Turner


Tommy Iggesund

Recommended Posts

Det beror ju på vad du kan göra med din, verkar inte finnas kvar i sortimentet och har den inte toutchskärm lär den va lite begränsad vad den kan.

Men stora frågan är väl vad vill du göra?

Link to comment
Share on other sites

33 minuter sedan, Mustangmike said:

Det beror ju på vad du kan göra med din, verkar inte finnas kvar i sortimentet och har den inte toutchskärm lär den va lite begränsad vad den kan.

Men stora frågan är väl vad vill du göra?

Den har touchskärm, det jag undra är om sct x4 har en bättre färdig tun att lägga in. Jag törs ju inte ändra något i bilen, som är gift med den jag har nu. Ändra i tuner, kan jag inte själv. Det fanns en sct x4 till salu, lurade lite den om den är bättre 

Link to comment
Share on other sites

Ändra mappning är meningslöst om du inte ändrat något på bilen/motorn. Förmodar att du kan göra lite små justeringar i din också men har du en "Custom tune"  för din bils moddar som du är nöjd med ska du inte ändra. SC4 kan du göra lite småjusteringar som at lägga in olika std cai som finns i listan, byta utvxl, ändra lådans respons på automater, tändning, långa headders, CMVD,  m.m. eller laddar in custom tune du köpt som då är statisk. Man kör egna Strategy tuning eller köper en färdig av någon som kör i bänk eller vanligast från USA eftersom knappt någon jobbar med SCT här i Sverige. 

Du kan även läsa och släcka felkoder.

Annat sätt att få bilen å gå optimalt efter dina moddar är att bänka hos någon och då kör dom oftast HP tune. Ex GZ racing här i Sth/Väsby. Då blir det exakt och optimalt efter just din bil/motor.

Alla köpta tunes är ju kopior av gamla tabeller från bänkningar och godtyckliga ändringar utifrån lista på moddar/komponenter från en förhoppninsvis liknade motor/bil.  Nämner bil eftersom annan låda, bakaxelutvxl, hjulomkrets m..m. påverkar i slutändan.  

Det funkar ju oftast bra, men bänkning är alltid bäst.

 

.

 

  

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mustangmike said:

Ändra mappning är meningslöst om du inte ändrat något på bilen/motorn. Förmodar att du kan göra lite små justeringar i din också men har du en "Custom tune"  för din bils moddar som du är nöjd med ska du inte ändra. SC4 kan du göra lite småjusteringar som at lägga in olika std cai som finns i listan, byta utvxl, ändra lådans respons på automater, tändning, långa headders, CMVD,  m.m. eller laddar in custom tune du köpt som då är statisk. Man kör egna Strategy tuning eller köper en färdig av någon som kör i bänk eller vanligast från USA eftersom knappt någon jobbar med SCT här i Sverige. 

Du kan även läsa och släcka felkoder.

Annat sätt att få bilen å gå optimalt efter dina moddar är att bänka hos någon och då kör dom oftast HP tune. Ex GZ racing här i Sth/Väsby. Då blir det exakt och optimalt efter just din bil/motor.

Alla köpta tunes är ju kopior av gamla tabeller från bänkningar och godtyckliga ändringar utifrån lista på moddar/komponenter från en förhoppninsvis liknade motor/bil.  Nämner bil eftersom annan låda, bakaxelutvxl, hjulomkrets m..m. påverkar i slutändan.  

Det funkar ju oftast bra, men bänkning är alltid bäst.

 

.

 

  

Ok. Tack för ditt utförliga svar. Var nog lite så som jag misstänkte. Jag är nöjd som det är. Den är ganska rapp med den som är inlagd nu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...