David April 2, 2005 Report April 2, 2005 HejKan någon rekommendera någon bra Mustangbok man bör läsa som nyfrälst? Vill vara påläst inför nästa års bilköp :wink: MVHDavid Citera
Ronnie S April 2, 2005 Report April 2, 2005 Vilken/vilka årsmodeller är det du funderar på? Om det är 65-66 kan jag rekommendera att du skaffar "Den svenska boken om Ford Mustang 64,5-66" av Magnus Karlsson och Hans Lindehoff. Det är en bra sammanfattning av hur just dom årsmodellerna ska se ut, och även en del om dom svensksålda bilarna som ju hade lite speciell utrustning. Citera
David April 2, 2005 Author Report April 2, 2005 HejJag har inte lyckats bestämma mig riktigt ännu för vilken modell ja gillar bäst, (gillar de flesta ) de e delvis det jag vill undersöka med böckernas hjälp. Men det är någon modell innan 1970 iaf.Tack Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 2, 2005 Report April 2, 2005 Hej.Det finns massor av böker i bokhandel som vanligtnär det är saker som säljer bra så finns det någrasom försöker att tjäna lite extra pengar. Det finns massor av böker som har många sakfeloch det är inte lätt för någon som inte kan att hitta rätt. Jag kan hålla med föregående när det gäller boken om64½-66 den är kanonbra, men vill du ha lite bredd påditt kunnande så skall du få ett par bra tips. MUSTANG Chronicle av Jerry Heasley är en bok om Mustang från 64½-95 den är väl värd pengarna, ellervarför inte Mustang Recognition Guide 64½-73 skrivenav fyra mycket kunniga män Larry Dobbs,Donald Farr,Jerry Heasley, Rick Kobec. :wink: Citera
sniffer April 3, 2005 Report April 3, 2005 HejJag har inte lyckats bestämma mig riktigt ännu för vilken modell ja gillar bäst, (gillar de flesta ) de e delvis det jag vill undersöka med böckernas hjälp. Men det är någon modell innan 1970 iaf.TackMen 70 ser ju snarlik ut som en 69 ju :/ Du menar inte "innan 71" då?Ta en titt här om du vill se mera http://www.mustangclubsweden.com/ Citera
David April 3, 2005 Author Report April 3, 2005 HejDå är det bäst att jag tar med 70-orna i beräkningarna oxå :wink: Ropade precis hem Mustang Recognition Guide 64½-73 på Ebay, ska bli kul läsning. Tack för tipsen.mvhDavid Citera
Oskar Johansson April 3, 2005 Report April 3, 2005 Det är en jättebra bok! Dom har inte lämnat mycket att önska.Kan rekomendera några tillThe Ultimate Mustang BookMustang 1964½ thru 19731964-73 Mustang restoration handbookMustang performance an handling guide1965-73 Mustang dataplate decoderDom 3 sista är bra om du ska modifiera eller renovera. Restoration handbook har alla detaljer om hur olika delar ska vara målade original och så. Citera
göran cmc 302 April 6, 2005 Report April 6, 2005 Titta på TEKNIK-sidan - där finns litteraturhänvisningar på bra böcker. Citera
Adde Storbuk May 15, 2005 Report May 15, 2005 Finns det någon meka litteratur på svenska?Eller om det finns någon utförlig bok.........det är till en 67:a jag är ute efter. Citera
Recommended Posts