Jump to content

köpa tunes till sct hand datorn


kurt

Recommended Posts

219 pund + skatt ville steeda ha för min tune ! sa att jag ville ha samma tune som q350 mustangen från 2008, den ger 350 hp i motorn efter att jag satt på  steeda cai, underdriven pulley och charge motion delete plates, (tar bort vingarna i insuget! samma  ändringar som deras q350! låter det bra eller rekomenderas annat?

Link to comment
Share on other sites

Jag har nästan samma setup i Bulliten, Förutom Original FR Cai även UDP, FR insugget (som inte har CMCV) samt FR 2x62mm Trottehus och Korta kearmiska Headders+ Magnaflow slutdämp. Samt tune såklartr. Går riktigt bra faktiskt. Då kanske jag har lite mer hästar, brukar säga ca 350.  Kan verkligen rekommendera FR insuget. Hade samma setup men långa headers  och delete plattoir på min förra GT -07a och bytte till FR insuget bara, inget annat, ingen tune och kände direkt att bilen gick bättre med mer vrid hela vägen.   Sedan gör ju FR2x62 och insuget mycket för känslan å looken när man öppnar huven 🙂

Link to comment
Share on other sites

man får alltså  rätt tune enligt de specifikationerna jag lämnar till steeda! priset säger de är en tune för gott,   som jag uppfattar det  enl deras text så får jag hjälp med justeringar  om det inte blir rätt utan kostnad!  Får man en tune skickad som programvara till sin mejl och därifrån föra över till sin sct x3 därefter tanka över den till mustangen!  man kanske ska ta hjälp av någon som gjort det förut och vet 100 hur det går till väga! 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kurt said:

man får alltså  rätt tune enligt de specifikationerna jag lämnar till steeda! priset säger de är en tune för gott,   som jag uppfattar det  enl deras text så får jag hjälp med justeringar  om det inte blir rätt utan kostnad!  Får man en tune skickad som programvara till sin mejl och därifrån föra över till sin sct x3 därefter tanka över den till mustangen!  man kanske ska ta hjälp av någon som gjort det förut och vet 100 hur det går till väga! 

Peter på Grufman kan fixa tunes och hjälpte mig  att få dom i bilen innan jag köpte SCT Adv. Pro- licens och kunde göra egna Tunes, till just min bil, bara.  Egna är inget jag rekommenderar om man inte är superintresserad, rätt jobbigt och hög tröskel, tog mkt tid innan det blev bra. Dels ska man lära sig hur motorer och allt som påverkar en modern motor, hur och när saker ska ske under vilka premisser och villkor, och sedan även mjukvaran å processerna att bygga tunes. Galet många parametrar som påverkar 🙂

Ring Peter.

  

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...