Mr.GT-68 April 9, 2005 Report April 9, 2005 Halloj!Någon som Har nya lameller till en nio tummare ligger på hyllan, jag skulle vilja veta tjockleken på lamellerna och shimsen.Jag hittar inga större fel på mina så jag är lite nyfiken på hur tjock dom är orginal. Det är en fjäder bricka åxå, den ser lite skum ut, någon har slipat på den.den kanske behövs bytas ut.Den diffar någon enstaka gång på torr asfalt, men är det blött så är det som att åka på is.Någon som har tips på vad det kan vara för fel.Det kliar i höger foten, jag vill ju ha två streck istället för ett Hoppas någon har lameller och shims eller mått på dessa. Jag tackar på förhand Citera
THOMAS April 10, 2005 Report April 10, 2005 Stålshimsen är 1,26 mm tjockaLamellerna är 1,56 mm tjockaMätt på nya Ford orginal delar Citera
Mr.GT-68 April 11, 2005 Author Report April 11, 2005 Jag bugar å bockar för intresset Thomas.Mina shims är:1,191,211,261,15Och lamellerna:2,302,282,35Vad tror du Thomas! Är det så illa att jag måste byta ut allt eller är det fel olja eller något annat.Det var en väldigt fet hinna på hela diff klumpen, kanske den ställer till det. Någon som vet någon firma som säljer delar till bakaxlar eller är det Stigs axel and parts som gäller?? Citera
Mr.GT-68 April 11, 2005 Author Report April 11, 2005 Jag ber så mycket om ursäkt, jag har equal lock fick jag reda på. 5 öron på shimsen. Citera
sniffer May 29, 2005 Report May 29, 2005 Vart ligger "Stigs axel and parts" någonstans? Renoverar dom ford 9" diffar osv? Frågar då de kan vara bra att veta när den dan kommer. Citera
sniffer May 29, 2005 Report May 29, 2005 I Ringarum söder om Norrköping. Har varit där!StigOk. Vet du kanske hur mycket dom skall ha för att renovera och chimma om en 9"-diff där?Är även lite nyfiken på vilka varvtal du ligger på i 100km med din 3.89-utväxling och även rullomkretsen på dina hjul om du nu vet de. Citera
Mr.GT-68 June 7, 2005 Author Report June 7, 2005 nu har diffen suttit i ett tag och den tvekar inte att diffa.Jag la i en bricka på 1mm i klumpen och jag har ingen knäppolja i men måste nog slå i en skvätt, den tuggar ganska så bra då man svänger och åker sakta.Ha en bra sommarHåkan Citera
Recommended Posts