Jump to content

Blinkersrelä musse 1970


Recommended Posts

Johan Olofsson. Hur beter sig ditt relä? Helt ur funktion? Mitt beter sig lite skumt nämligen. När jag kör så liggar lampan åt höger och glöder lite itakt med svängningarna i bilen. Alltså när jag svänger till lite så glöder den till mera å så. Alltså långt ifrån fult ljus i lampan. De är så svagt ojämt glödande ljus så man bara ser de när de är mörkt ute. Och detta gäller då alla lampor som är brinkande när man vanligtvis blinkar åt höger alltså lampan i panelen, på huven och alla lampor på bilen som blinkar när man blinkar åt höger.

Men när man blinkar vanligt med bilen åt de 2 hollen så funkar allt som de skall. Bara de att den ligger och glöder mer eller mindre åt höger hela tin när man kör utan att blinka.

Någon som kan veta va detta är för fel eller varigt med om de tidigare? Kanske något så simpelt så att de bara är att plocka isär de gammla relät och renköra någon brytare eller fixa med någon liten fjäder i det?

Link to comment
Share on other sites

det som är viktigt är att kolla samtliga jordningar fungerar :!:

Det har jag själv bitter fått erfara då instrumentpanelens blinkerslysen

ville lysa konstant, detta fel berodde på att jordningen till parkering/blinkerslyse ej jordade ordentligt :?

så på våra gamla bilar måste alla jordpunkter fungera.

Följ kopplingsschemat så hittar du säkert dessa

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har tidigare informerat att blinkrelä finns att köpa

på Biltema och är det samma som en gång i tiden

moterades i Volvo Amazon två poligt. :shock:

Jordningar över huvud taget i gammla amerikanska

bilar är mycket viktigt att hålla rena och frächa då

90% av all el är befriade från relän och går direkt

till strömförbrukaren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...