Jump to content

Carfax på Mustang saknar senaste åren?


Bee

Recommended Posts

Jag har tagit en Carfax på en Mustang. När jag kollar Carfax protokoll ser allt grönt ut. Men senaste registrerade händelsen är i Florida 30/4 2022, innan det massa historik. Nu har bilen gått strax över 2000mil längre till dagen datum samt exporterats till EU-land. Borde inte Carfax visa hela bilens historik? Känns osannolikt att man kört den oregistrerad senaste åren eller missar jag något med Carfax?

Link to comment
Share on other sites

Efter Exporten från US har den inte registrerats i något land som är knutet till Carfax. Oklart om Carfax eller de rapporteringssystemet som dom har i där och får uppgifter ifrån funkar utanför USA. Har sett exempel på som att en bil fått en skada i USA , gått till Litauen, tillbaka till US, gått ett tag och sedan ny skada som leder till salvage title, därefter export till Sverige. Utanför US finns inga övriga uppgifter annat än möjligen land eller region den exporterats till.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
1 hour ago, Mustangmike said:

Efter Exporten från US har den inte registrerats i något land som är knutet till Carfax. Oklart om Carfax eller de rapporteringssystemet som dom har i där och får uppgifter ifrån funkar utanför USA. Har sett exempel på som att en bil fått en skada i USA , gått till Litauen, tillbaka till US, gått ett tag och sedan ny skada som leder till salvage title, därefter export till Sverige. Utanför US finns inga övriga uppgifter annat än möjligen land eller region den exporterats till.

 

 

 

Holland har bilen exporterats till efter USA misstänker jag

Den har nyss sålts av denna firma för export hit till Sverige 

https://www.legendaryclassics.com

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Prova o sök bilen på Carinfo eller Biluppgifter.se med bilens svenska reg-nr. Där brukar det dyka upp äldre info och om bilen varit reggat i något annat land. Ibland behöver man ange VIN-nr, för att komma åt uppgifter men det har jag bara råkag ut för enstaka gånger.

Link to comment
Share on other sites

On 2024-01-13 at 20:06, Slagsida said:

Prova o sök bilen på Carinfo eller Biluppgifter.se med bilens svenska reg-nr. Där brukar det dyka upp äldre info och om bilen varit reggat i något annat land. Ibland behöver man ange VIN-nr, för att komma åt uppgifter men det har jag bara råkag ut för enstaka gånger.

Tyvärr har den inget svenskt regnummer än.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...