Jump to content

Seat release knob


Recommended Posts

Någon som sitter på en fil för att kunna 3D-printa den där lilla spaken som alltid går sönder som sitter bak på framstolarna för att fälla fram ryggstödet? Har bara metallpiggen kvar på mina stolar. Fanns tidigare på nätet men är nu borttagen då någon tydligen tagit filen och börjar sälja 3D-printade spakar på eBay.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
(redigerad)

Jag 3D printar rätt mycket inom företaget och byggt på mig mycket erfarenhet om just hållbarhet och material inom 3D print

3D print värdelöst i prylar där man drar i,rycker eller annan kraft.
De flesta printar i PLA och det är dessutom känsligt för både värme och fukt så det ändrar sig i formen.
Knoppen du visar sitter utsatt för både värme, fukt,kyla och UV ljus och kommer snabbt gå sönder så ingen ide du ens prövar med PLA

Möjligtvis i Nylon eller ABS och materialen kräver mer avancerad 3D skrivare som är inkapslad och har värmeplatta
Sen ser det fult ut

Jag skulle utan att blinka köpa Grufmans knopp den är knappast dyr! 
Det är ju 2st dessutom
 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

On 2024-04-04 at 18:35, Slagsida said:

Verkar vara tillverkade i guld. Hittade detta på nätet: https://cults3d.com/en/3d-model/various/seat-release-knob-2005-2014-ford-mustang

Tror att det finns en 3D-printer i släkten, så det blir väl att testa.

Du kan få vara våran försökskanin

Vi har 3D printat den och du får gärna testa den

Link to comment
Share on other sites

Blev den något bra eller? Min bror har inte hunnit testa, då de byter lokaler på hans jobb. Är gärna försökskanin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...