Perssson 14 Mars Report 14 Mars Jag ger upp i googlande efter 'rätt' olja.. är de grufman som gäller eller finns de andra alternativ? Alla oljetrådar blir man ju inte klokare av heller.. wss-m2c930-a 5w20 ska min gt 5.0 2011 Hittat olja på autodoc, märke mannol och pemco (vill man ens ha såna märken?) som till synes hade rätt spec och viskositet men inte skulle passa min bil enligt regnummer, däremot rekommenderar dom wss-m2c948-b till den bilen, är de nån form av nyare motsvarande klassning?. /Magnus Citera
Per Berglund 15 Mars Report 15 Mars 11 timmar sedan, Perssson said: Jag ger upp i googlande efter 'rätt' olja.. är de grufman som gäller eller finns de andra alternativ? Alla oljetrådar blir man ju inte klokare av heller.. wss-m2c930-a 5w20 ska min gt 5.0 2011 Hittat olja på autodoc, märke mannol och pemco (vill man ens ha såna märken?) som till synes hade rätt spec och viskositet men inte skulle passa min bil enligt regnummer, däremot rekommenderar dom wss-m2c948-b till den bilen, är de nån form av nyare motsvarande klassning?. /Magnus Inga konstigheter det låter inget konstigt alls. Vill du inte ha Ford olja så köp Amsoil typ https://www.forspeed.se/amsoil-oljor-och-produkter/olja-bensin-motorer/ams-almqt-signature-series-5w-20-synthetic-motor-oil-1-qt-0946-liter/ Citera
Corvette 20 Mars Report 20 Mars (redigerad) On 2024-03-14 at 20:22, Perssson said: Jag ger upp i googlande efter 'rätt' olja.. är de grufman som gäller eller finns de andra alternativ? Alla oljetrådar blir man ju inte klokare av heller.. wss-m2c930-a 5w20 ska min gt 5.0 2011 Hittat olja på autodoc, märke mannol och pemco (vill man ens ha såna märken?) som till synes hade rätt spec och viskositet men inte skulle passa min bil enligt regnummer, däremot rekommenderar dom wss-m2c948-b till den bilen, är de nån form av nyare motsvarande klassning?. /Magnus Hej, Vad är det som gör att du inte vill beställa oljan från Grufman? Ska jag skicka olja till dig, bor du kvar på Porsvägen? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Perssson 22 Mars Author Report 22 Mars Jag var nog mest ute efter att jämföra priser och oljemärken, borde väl inte va nån större skillnad på olika märken med samma klassning och viskositet Måste kolla vad jag har hemma först innan jag beställer något, kan finnas med Citera
Corvette 22 Mars Report 22 Mars 1 timme sedan, Perssson said: Jag var nog mest ute efter att jämföra priser och oljemärken, borde väl inte va nån större skillnad på olika märken med samma klassning och viskositet Måste kolla vad jag har hemma först innan jag beställer något, kan finnas med Kanske ett nytt kupefilter - FP53 Citera
Rsracing 22 Mars Report 22 Mars Kör med castrol magnatec 5w-20 och passar på att beställa oljefilter MTCFL500S när Hansen Racing har fri frakt en gång om året. Citera
Recommended Posts