hydro Posted May 3 Report Posted May 3 (edited) Spänna automatlådan i en 66 mustang hur många Nm ska det vara Edited May 3 by hydro Quote
Tungelsta HT-67 Posted May 4 Report Posted May 4 Vad är det du vill spänna i / på din automat ? Quote
hydro Posted May 5 Author Report Posted May 5 23 timmar sedan, Tungelsta HT-67 said: Vad är det du vill spänna i / på din automat ? Det finns två band i den som man tydligen kan spänna eller släppa på och dom justerskruvarna sitter på utsidan av lådan och dom ska man tydligen dra med ett visst moment Quote
66ahenke Posted May 5 Report Posted May 5 13,5 nm både framre o bakre band framre band baka sen 1,5 varv bakre band baka sen 3 varv har just gjord det på min låda allt detta går att hitta med lite hjälp av google Quote
66ahenke Posted May 5 Report Posted May 5 backa så klart inte baka så du behöver inte lägga lådan i ugnen Quote
hydro Posted May 8 Author Report Posted May 8 Hur vet jag att jag har skruvat banden till noll innan jag skruvar dom till ursprungsläget och kan skruva dom till rätt läge 13,5 nm?? Och om jag vill typ nolla dom ska man skruva med eller mot sols Quote
66ahenke Posted May 9 Report Posted May 9 vad menar du ? det finns inget nol punkt, du spänner banden till 13,5 nm precis som när du spänner en bult till 13,5 nm när du har spänt bandet till 13,5 nm så skruvar du ut bulten 1,5 varv på framre bulten o 3 varv på bakre banden Quote
Recommended Posts