Jump to content

har någon importerat själv?


gonzo

Recommended Posts

har någon importerat bil utan att åka till usa själv? alltså köpt med bara bilder att titta på innan. hu r fungerade betalning,transport,pappersjobbet+ ev.annat? hoppas på många svar. ha en fin mustang sommar hejdå!

Link to comment
Share on other sites

Två ggr har jag köpt Mustang direkt av privatpersoner i USA. Båda gångerna via foto (ena gången mycket dåliga bilder) vilket resulterade i en missbedömning angående skicket.

Transporten har jag löst via annan kontaktperson som åkt över för att hämta andra bilar. Betalningen har skett via insättning till konto. Förtjänsten har varit mindre uteblivna mellanhänder, som ska ha betalt.

Link to comment
Share on other sites

har någon importerat bil utan att åka till usa själv? alltså köpt med bara bilder att titta på innan. hu r fungerade betalning,transport,pappersjobbet+ ev.annat? hoppas på många svar. ha en fin mustang sommar hejdå!

Hej

Jag kan hjälpa dig (mot själig ersättning) att ta hem en fin

Musse från USA.

Mvh

Mats Wilhelmsson

CMC465

Tel 070-6711252

Link to comment
Share on other sites

Tro mig Gonzo, kämpa lite själv du kan säkert lösa flygbiljett och åka över till USA, bo hotell i en vecka eller två och hitta en bil som något etablerat fraktbolag kan skeppa över åt dig. Samtidigt kan du ha lite trevligt. Men mitt hetaste tips är att leta i Sverige, du hittar säkert vad du söker, och det behöver absolut inte bli vare sig dyrare eller sämre affär.

Link to comment
Share on other sites

vad jag har hört så är Sverige just nu billigaste landet för fina Jänkare (Äldre bilar) men det är klart Dollarn är bra låg nu samt att det är nog väldigt kul att leta, hitta samt resa över själv. om jag ville ha en gamal bil så skulle jag aldrig anlita någon för att fixa hit bilen, skulle givetvis åka över själv eller beställa från någon handlare i staterna, varför betala 20-50 tusen för nått vem som helst kan göra :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med ett svenskt företag i L.A. som heter California Shipping. De kan tipsa dig om svenska personer i LA som jobbar med att skicka hem bilar till Sverige. Min Musse FB -68 är på väg hem nu. Bra sätt. Du får hjälp där av folk som kan grejerna. Tveka inte kör hårt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...