Jump to content

Hur är den på vintern?


Jocce

Recommended Posts

Nån här som kört sin Mustang GT 05:a på vintern ännu?

(Framförallt i snö/halt).

Hur är det med den stela bakaxeln, helt hopplöst, eller funkar det?

Är väldigt sugen på en GT, men kommer behöva använda den året om, så kan vara bra och veta hur den beter sig på vintern?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Kommer själv få min bil alldeles snart. Detsamma gäller för mig jag kommer använda bilen året om (tror jag) Provkörde i vintras, men kan inte riktigt uttala mig på så kort körtid. Men det blir förmodligen ägget under gasen så man inte åker i diket...

Hur kommer din bil se ut? vore kul att veta.

Min:

GT, givetvis

Red Tourch

Automat

1000 stereon

sätesvärme

motorvärmare med grenuttag

Tonade sido och bakruta

Rostskyddad

Silver stripes

+ en del till

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej på er !

Kommer att få min GT alldeles snart, har också funderingar på att köra den året runt, fast man undrar ju lite ?

Såg att Pineman hade rostskyddat sin. Behövs det ? Min kommer från Kanada där dom lämnar en rostskyddsgaranti(i USA också väl ?) på 6 år vilket borde betyda att det finns någon typ av rostskydd. Tror kanske att det är ev. stenskott som är den verkliga faran, att hålla bilen någorlunda saltfri på vintern borde man ju kunna.

AJ

Link to comment
Share on other sites

Jag korde min EN gang under vintern o det var inget kul,, vi hade typ 3cm sno,, o jag kunde knappt kora ett par km innan jag bestammde mig o vanda hem... det beror delvis pa mina dack oxa, kan tanka mig battre korning med original hjulen,,,,

Link to comment
Share on other sites

AJ - tror du den garantin gäller i Sverige, har tagit hem en från Kanada men utgått från att inga garantier gäller i Sverige, hoppas jag har fel.

Körde på blöt vägbana idag, kan bara säga att TCS är bra även om det inte är snö, bilen spinner ju vid växling till tvåan när det är blött, hur skall det då vara på vintern !?

Men kul är det, väldigt kul :D

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Tyvärr har du rätt, Ford tar inget "ansvar" för Kanada bilar. Vad jag menar är att eftersom det finns en rostskyddsgaranti så borde ju bilen inte rosta sönder efter några år.

Dock, vad är värdet av garantin ? Den skyddar mot genomrostning på balkar osv under 6 år, vilket inte ens en Peugeot från 70-talet rostade sönder på.

Jag är mer orolig för stenskott, dörruppslag osv som man måste ta hand om.

Väntar fortfarande på min svarta GT som ska levereras under denna vecka :lol:

AJ

Link to comment
Share on other sites

Skulle inte tro att det är helt hopplösa på vintern. Det har ju trots allt figurerat en del bilder på dem i snön. Med riktiga vinterdäck borde det funka, amerikanska M+S däck är ju likadana som sommardäcken... :shock:

BMW är väl inte heller drömmen när det e halt? ;)

Link to comment
Share on other sites

Kommer själv få min bil alldeles snart. Detsamma gäller för mig jag kommer använda bilen året om (tror jag) Provkörde i vintras, men kan inte riktigt uttala mig på så kort körtid. Men det blir förmodligen ägget under gasen så man inte åker i diket...

Hur kommer din bil se ut? vore kul att veta.

Hej!

Vi träffades förra onsdagen i Årsta. Jag hade min silverfärgade -05:a och min Jack Russel som hade vänligheten att skälla ut dig när du provsatt min.

Du nämde nåt om en chiptrimning som sänkte förbrukningen och ökade effekten samtidigt. Vad hette dom eller var får man det gjort?

Hälsningar

/Jens

Link to comment
Share on other sites

Kommer själv få min bil alldeles snart. Detsamma gäller för mig jag kommer använda bilen året om (tror jag) Provkörde i vintras, men kan inte riktigt uttala mig på så kort körtid. Men det blir förmodligen ägget under gasen så man inte åker i diket...

Hur kommer din bil se ut? vore kul att veta.

Hej!

Vi träffades förra onsdagen i Årsta. Jag hade min silverfärgade -05:a och min Jack Russel som hade vänligheten att skälla ut dig när du provsatt min.

Du nämde nåt om en chiptrimning som sänkte förbrukningen och ökade effekten samtidigt. Vad hette dom eller var får man det gjort?

Hälsningar

/Jens

Nåkab i Stockholm... Vi hörs o syns...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...